خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامە ریزی کردستان عنوان کرد :

حاشیه‌نشینی در کردستان حاصل کم‌توجهی به روستانشینی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۹۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامە‌ریزی استان کردستان گفت: کم توجهی به اشتغال و تولید در روستا‌های استان سبب توسعه حاشیه نشینی در شهرها شده است.

بە گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زادە در جلسە ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامەریزی و توسعە استان کردستان، افزود: دولت چند کار ویژە برای توسعە روستاها در کشور مد نظر دارد کە باید در طول برنامە ششم ۲۵ هزار روستا در بخش‌های مختلف توسعە پیدا کنند.

وی افزود: سهم استان کردستان از طرح توسعە روستا ٨۳۵ روستا است کە با اجرای کامل این طرح سیمای اکثر روستاهای کردستان متحول می شود.

نصراللهی زادە یکی از مشکلات عمدە استان و خصوصا شهر سنندج را حاشیە نشینی دانست و ادامە داد: دلیل عمدە این حاشیە نشینی و رشد آن مهاجرت روستاییان بە دلیل نبود امکانات و زیرساخت های مناسب و اشتغال قابل قبول در روستاها است.

وی طرح قرارگاە پیشرفت و سازندگی سپاە در کردستان را ستودنی دانست و گفت: این کار چون مشارکتی، با مردم و برای مردم است امید است در کمترین زمان بە نتیجە دلخواە و پیش بینی شدە برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامە ریزی استان کردستان با انتقاد از اینکە ما متاسفانە روستاهایمان را رها کردەایم گفت: لازم است روستا نشینان نیز از همان رفاە و امکانات شهرها برای ماندگاری در روستاها برخوردار باشند.

وی با بیان اینکە ما در دو شهرستان بیجار و سروآباد شاهد رشد منفی جمعیت هستیم ادامە داد: امیدوارم با اقدامات قرارگاە پیشرفت و سازندگی سپاە کە با همکاری و هماهنگی دولت پروژەها را پیش می برند روند رشد منفی جمعیت متوقف شود.

نصراللهی زادە اضافە کرد: اگر ما در روستاها امکانات مناسب و اشتغال قابل قبول ایجاد کنیم قطعا کسانی کە مجبور بە مهاجرت بە شهرهای استان و دیگر استانها شدەاند باز خواهند گشت.

وی در پایان با اشارە بە اینکە در سند جامع توسعە استان کە تهیە کردەایم محورهای توسعە هر شهرستان کاملا مشخص شدە اضافە کرد: ما برنامە داریم کە محورهای توسعە را در همە دهستان‌های استان مشخص و برای آن برنامە داشتە باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز