خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان؛

دومین مدرسه بنیاد برکت در سقز به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۹۵۴

دومین مدرسه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سقز با حضور مردم و مسئولان در روستای "باغلوجه" به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ورمقانی فرماندار سقز در آئین افتتاح این مدرسه با اشاره به اهمیت مدرسه‌سازی، آن را چون مسجدسازی مهم توصیف و اظهار کرد: همچنان که مسجدسازی در شهرستان سقز شکل گرفته ضرورت دارد که نهضت مدرسه‌سازی هم رونق گیرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کردستان هم با اشاره به 17 سال از فعالیت این مجمع در سطح استان گفت: این مجمع تاکنون 448 مدرسه در کردستان  ساخته است.

ابراهیم حسامی با اشاره به تعهد یک‌هزار و 850 میلیاردی در طول فعالیت این مجمع در کردستان گفت: تاکنون بیش یک‌هزار و 130 میلیارد ریال از این تعهد عملیاتی شده است. بیش از یک‌هزار نفر خیر بومی و غیربومی در امر مدرسه‌سازی با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان همکاری می‌کنند.

حسامی با عنوان اینکه مدرسه روستای باغلوجه توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته شده، اظهار کرد:این بنیاد در کشور تاکنون یک هزار و 350 مدرسه ساخته است.

وی با تشکر از فعالیت بنیاد برکت در استان و تعهد ساخت 35 مدرسه در کردستان، عنوان کرد: این بنیاد 27 مدرسه ساخته و تاپایان سال 8 مدرسه دیگر خواهد ساخت.

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم با اشاره به سفر معاون آموزش و پرورش کشور به سقز در مردادماه سال‌جاری از انجام نشدن تعهد ساخت 20 مدرسه در روستاهای سقز انتقاد کرد.

سید رحمان سیدیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز هم گفت: مدرسه دو کلاسه روستای باغلوجه در زمینی به مساحت 168 مترمربع با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال ساخته شده و این بنیاد تاکنون 2 مدرسه در این شهرستان ساخته است.

شهرستان سقز دارای 388 مدرسه است که از این تعداد 34 آموزشگاه توسط خیران ساخته شده و 83 مدرسه نیاز به نوسازی دارند. در این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی 38 هزار نفر مشغول تحیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز