خبرگزاری کار ایران

فرماندار سقز:

محدودیتی برای اجرای طرح‌های توجیه‌دار اشتغال زا در روستا وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۳۹۳

فرماندار سقز با بیان اینکه توجه به توسعه روستاها از برنامه های اولویت دار دولت است، در جمع مردم روستای گردیگلان گفت: محدودیتی برای اجرای طرح های توجیه دار اشتغال زا در روستا وجود ندارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سقز، علی اکبر ورمقانی با بیان این مطلب افزود: دولت از سه محل صندوق توسعه ملی، اشتغال فراگیر وزارت کار و اشتغال خانگی وزارت صنعت، تسهیلات پرداخت می‌کند.

ورمقانی اضافه کرد: مطالعه و اجرای طرح هادی گردیگلان سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت و  از محل کمک‌های ویژه حوزه روستا اعتباراتی برای آبادانی روستای گردیگلان در نظر گرفته می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: با متخلفان برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها به شدت برخورد می‌شود و پرونده برداشت غیر مجاز شن و ماسه از رودخانه سیمینه باز است و مراحل خود را طی می کند.

ورمقانی همچنین روستاییان را نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و حفاظت از منابع آبی تشویق کرد.

سامان عرفانی، بخشدار مرکزی سقز از مردم روستای بخش درخواست کرد تا نسبت به بازسازی خانه‌های فرسوده روستایی اقدام کنند.

سید رحمان سیدیان، مدیر آموزش و پرورش سقز هم گفت: بررسی راه اندازی مدرسه متوسطه در گردیگلان بررسی خواهد شد.

مردم روستای گردیگلان خواستار آسفالت بخشی از جاده روستا،احداث مدرسه متوسطه، رفع مشکلات بیمه محصولات کشاورزی و افزایش محدوده روستا شدند.

فرماندار سقز همچنین در جمع مردم روستای باغلوجه گفت: مجتمع باغلوجه - کوچه طلا برای رفع مشکل آب تعدادی از روستاهای شهرستان ساخته می شود.

وی عنوان کرد: 80 درصد اعتبارات شهرستان سقز برای رونق و آبادانی بیشتر روستاها هزینه می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز