خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

افزایش درآمد سرانه و تولید بیشتر با حمایت از بخش‌کشاورزی امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۹۹۱

استاندار کردستان گفت: افزایش درآمد سرانه و تولید بیشتر منوط به عنایت و توجه ویژه به بخش کشاورزی است.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معافه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سنندج، افزود: اینکه تنها 10 درصد از اراضی کردستان آبی و میانگین کشوری در این بخش 47 درصد است نشان می دهد که به خوبی از فرصت های موجود استفاده نشده است.

وی اظهار داشت: صنعت کردستان چندان جایگاهی در سطح کشوری ندارد لذا بایستی با توجه به بخش کشاورزی و رونق بخشی به آن کاستی ها را جبران کرد.

مرادنیا با بیان اینکه کردستان در بخش تولید گوشت قرمز پتانسیل خوبی دارد، گفت: طبق آخرین سرشماری 40 درصد دام سبک استان کاهش پیدا کرده و این وضعیت موجب تخلیه روستاها و توسعه حاشیه نشینی شده است.

استاندار کردستان عنوان کرد: با کاهش 40 درصدی دام سبک در استان، خلاء ایجاد شده که بایستی برای جبران آن و توسعه دامپروری تسهیلات کم بهره و بدون بهره پرداخت شود که ماندگاری در روستاها و نیز افزایش درآمد سرانه را منجر می شود.

وی به ظرفیت و پتانسیل های مرزی بودن استان اشاره کرد و گفت: کردستان آن طور که باید از این ظرفیت استفاده نکرده  از این جهت خواستار حمایت تشکل های کشاورزی استان برای صادرات دام و طیور و بخش کشاورزی در مرزها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز