خبرگزاری کار ایران

عبداله حسن‌زاده عنوان کرد:

آمار دانشجویان بین‌المللی دانشگاه کردستان از مرز یک درصد گذشت

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۹۷۹

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان گفت: 97 نفر دانشجوی خارجی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دانشگاه کردستان در حال تحصیل هستند.

به گزارش ایلنا، عبداله حسن‌زاده روز شنبه در آیین معارفه و توجیه دانشجویان خارجی دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه در حال حاضر 97 نفر دانشجوی خارجی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه کردستان در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: دانشگاه کردستان جزو معدود دانشگاه‌هایی است که توانسته بیش از یک‌درصد تعداد دانشجویان ایرانیِ خود، دانشجوی خارجی جذب کند.

وی درباره تحقق این مهم گفت: دانشگاه کردستان به دلایلی هم‌چون مشترکات فرهنگی با کشورهای همسایه، زبان، فرهنگ، جغرافیای منطقه و سایر عوامل تأثیرگذار دارای اهمیت بوده که این امر روند جذب دانشجویان خارجی را سرعت بخشیده است.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان با ذکر اینکه بحث علمی یکی از مباحث حائز اهمیت در زندگی هر فرد است، تصریح کرد: دانشگاه کردستان دانشگاه جوانی بوده که از اهمیت و جایگاه علمی در منطقه و جهان برخوردار است.

وی بیشترین همکاری دانشگاه کردستان را با دانشگاه‌های اقلیم کردستان دانست و ادامه داد: این همکاری به دلیل جغرافیا و نزدیکی فرهنگی و تأکید کشور  بر گسترش همکاری دانشگاه با اقلیم به دلیل پتانسیل‌های موجود در استان و دانشگاه کردستان صورت پذیرفته است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان خارجی جذب شده در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، گفت: سیاست  بر این بود که امسال دانشجوی کارشناسی نیز جذب شود که در صورت کسب نتایج مثبت و رضایت‎بخش، در این مقطع نیز دانشجویانی را جذب خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از 97 دانشجو خارجی جذب شده یک دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به ادامه تحصیل شده است، بیان کرد: 83 نفر کارشناسی ارشد و 13 نفر دیگر نیز در مقطع دکتر تحصیل می‌کنند.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان با ذکر اینکه در بحث جذب دانشجویان خارجی نقش گروه‌ها و دانشکده‌ها به‌عنوان یک رکن اساسی در گسترش تعاملات، غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: گروه‌های حقوق جزا و جرم‌شناسی با 20 نفر، زبان و ادبیات‌فارسی با 6 نفر و مهندسی هوش‌مصنوعی با 8 نفر دانشجو بین‌المللی، بیشترین میزان جذب دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه در بیشتر رشته‌های دانشگاهی دانشگاه کردستان دانشجوی بین‌المللی جذب شده، یادآور شد: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه کردستان در نزدیک به 28 رشته کارشناسی ارشد و 6 رشته در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم پیام تشکر وزارت‌علوم کشور عراق از دانشگاه کردستان توسط یکی از دانشجویان عراقی قرائت شد و نشستی برای پاسخ‌گویی به سئوالات دانشجویان با حضور مسئولین دانشگاهی و امور بین ‌الملل برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز