خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای سنندج مطرح کرد:

سند توسعه فرهنگی شهر سنندج باید توسط توسعه یافتگان فرهنگی تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۲۶۸

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، کارآفرینی و گردشگری شورای شهر سنندج گفت: سند توسعه فرهنگی شهر سنندج تنها از طریق توسعه یافتگان فرهنگی تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارسطو گویلی شامگاه شنبه در سومین جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی در شورای شهر سنندج، افزود: کلیه ادارات به صورت بردار های غیر هم جهت برای توسعه فرهنگی شهر سنندج برنامه هایی را اتخاذ و در مسیر گسترش این مقوله پیش می روند.

وی اظهار داشت: هر عمل و پیشنهادی برای کاستن از آسیب های اجتماعی ابتدا باید از سوی خود متولیان شناسانده و معرفی شود سپس انتظار تحقق و برآورده شدن را از عموم مردم داشته باشیم لذا بایستی شهرداری به عنوان نهاد نزدیک به شورا آسیب های اجتماعی درون سازمان را شناسایی و متناسب با آنها برنامه و راهکار ارائه دهد.

گویلی مقوله ی فرهنگی را دارای ابعادی فراگیر دانست و گفت: بازخورد برنامه های اعمال شده از سوی نهاد های متعدد وقتی منتج به نتیجه می شود که شخص با انجام فعالیت فرهنگی نقش مهمی را در کاهش معضلات اجتماعی ایفا می کند.

وی عنوان کرد: در جامعه هستند کسانی که به رغم کسب مدارج بالای علمی اما به لحاظ فرهنگی در جایگاه پایینی قرار گرفته اند به همین منظور جهت پیش رفتن در مسیر اعتلای فرهنگی نیز بهره گیری از تجارب کشور های پیشرفته می تواند کار ساز باشد.

به گفته رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر سنندج، ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نیز می تواند به عنوان یک معروف در جامعه تعریف شود.

گویلی منع بسیاری از رفتارهای اجتماعی را در گرو برنامه های تشویقی برای موضوعات خاص و ویژه دانست و گفت: این عمل منجر به روی گردانی عموم مردم از رفتارهای تنش زا و پر خطر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه فرهنگی شهر سنندج تنها توسط توسعه یافتگان فرهنگی تدوین می شود، افزود: معتقدم تا زمانی که افراد از نظر فرهنگی‌توسعه پیدا نکنند نمی‌توان سند توسعه فرهنگی را تدوین کرد.

گویلی خاطرنشان کرد: حرکت فرهنگی تعریف شده توسط شورا و شهرداری زمینه را برای دیگر نهادها برای اتخاذ برنامه های فرهنگی مهیا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز