خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان:

کردستان رتبه نخست کیفیت اطلاعات آماری را در سرشماری ۹۵ کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۹۱۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: استان کردستان رتبه نخست کیفیت اطلاعات آماری و پوشش جمعیتی را در سرشماری ۹۵ کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در سنندج، افزود: در استان کردستان با همدلی و هماهنگی دستگاه های اجرایی تمامی امکانات برای برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ که برای نخستین بار به صورت اینترنتی برگزار شد، بسیج شدند.

وی اظهار داشت: هدف گذاری این سرشماری در کشور مشارکت ۳۵ درصدی جمعیت برآورد شده بود و برای استان نیز ۳۰ درصد تخمین زده شد اما در پایان ثبت نام ۵۶ درصد از جمعیت و ۵۲ درصد خانوار کردستانی در سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام و مشارکت داشتند و این نشان از بروز شدن و همگام شدن مردم با تکنولوژی روز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با بیان اینکه مردم استان کردستان ۲۶ درصد فراتر از برآوردهای سازمان آمار در سرشماری سال ۹۵ مشارکت داشتند، گفت: استان به لحاظ کیفیت و پوشش جمعیت توانست مقام و رتبه اول را در این سرشماری کسب کند.

نصراللهی زاده به دادن آمار یک دست از سوی دستگاه های متولی تاکید کرد و افزود: مقوله آمار در کشور هنوز جای کار و تلاش دارد و بایستی آمار منتشر شده از اتقان کامل برخوردار و کمتر مورد مناقشه قرار گیرد تا محل رجوع و مبنای تصمیم گیری واقع شود.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بوجه کردستان خود را متولی آمار می داند نه اینکه مالک آمار باشد چراکه آمار و اطلاعات موجود در سازمان در خدمت توسعه استان قرار می گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با انتقاد از موازی کاری‌های صورت گرفته در سیستم اداری کشور، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی در دادن آمار خصاصت به خرج می دهند و مانع دسترسی مسئولان به داده های به روز و به موقع برای برنامه ریزی می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز