خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

اطلاعات آماری، زیربنای توسعه و برنامه ریزی کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۹۰۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: اطلاعات آماری، زیربنای توسعه و برنامه ریزی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی روز شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در سنندج، ضمن بیان این مطلب افزود: آمار و اطلاعات زیربنای برنامه‌ریزی و برنامه ریزی نیز زیر بنای توسعه است پس برای رسیدن به این مهم نیازمند استفاده صحیح و اصولی از داده های اطلاعاتی داریم.

وی اظهار داشت: داشتن اطلاعات جامع و کافی در برنامه‌ریزی های کلان نقش مهمی را ایفا می‌کند به طوریکه عدم نظارت بر خروجی برخی از رشته های دانشگاهی که موجب اشباع بازار کار هم می‌شود، نمونه ای از عدم تدببر و برنامه که تمامی این فرایند حکایت از عدم اطلاع و نداشتن آمار از شرایط فعلی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان به پیشینه آمار در دوره های پیش از اسلام در ایران نیز گریزی زد و گفت: حک شدن اطلاعات و آمار بر کتیبه های دوران هخامنشی بیانگر همبستگی کامل آمار با حکمرانی دارد و در این راستا برقراری رابطه بین مردم و دولت در شفافیت و جاری شدن عدالت به عنوان شاخصه های حکمرانی مطلوب تعریف می‌شود در حالیکه نبود آمار متقن تحقق این شاخصه‌ها را با مشکل مواجه می کند.

فیروزی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری همایش روز ملی آمار بهره مندی ذینفعان و بهره برداران از داده‌ها برای اتخاذ برنامه ریزی جهت نتایج مطلوب در کشور است و در این مسیر حرکت های آغازین شروع شده و در حال تکامل شدن است.

وی با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات باید چراغ راهی برای برنامه ریزی باشد، گفت: از آنجا که مدیران فوبیای آمار و چگونگی استفاده از پردازش داده ها دارند در نهایت بهره مندی از این چراغ به فراموشی سپرده می شود ولی برگزاری همایش ها و سمینارها و گنجاندن این مباحث می تواند در کاهش این امر موثر واقع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: آموزش استفاده صحیح از آمار به مسئولان بایستی توسط دستگاه‌های متولی در برنامه گنجانده شود چرا که آمار و داده‌ها مبنای برنامه ریزی و توسعه سریع و کم هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز