خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان عنوان کرد:

ضرورت اتخاذ تدابیری برای جذب گردشگر در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۱۶۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان گفت: با توجه به جایگاه و نقش مهم صنعت گردشگری بایستی برای جذب گردشگر به استان کردستان تمهیدات لازم اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی روز سه شنبه در مراسم زنگ گردشگری که به مناسبت هفته گردشگری در مدرسه دخترانه صادق وزیری سنندج برگزار شد، افزود: همان طور که آیات قرآن کریم مسلمانان را به ترغیب و تشویق حرکت و گردش در زمین و نظاره کردن احوال پیشینیان امر کرده می بایست طبق این آیات جهت بهره‌گیری از سیر و سلوک ظاهری و معنوی نهایت بهره را ببریم.

وی اظهار داشت: از آنجا که آدمی میل به طول عمر افزونتری دارد رفتن به سیر و گردش بهترین شیوه جهت تحقق این امر نیز تعریف شده چراکه نقش بسزایی در تعالی روح و روان و به تبع میل به زندگی ایجاد می کند.

فیروزی به نقش مهم و اثر گذار صنعت گردشگری در دنیای امروز نیز گریزی زد و گفت: یکی از زمینه های توسعه اقتصادی دنیا صنعت گردشگری بیان شده چراکه با حداقل آسیب به محیط زیست به عنوان صنعتی پاک و درآمد زا و فراهم کردن بستر شغل توانسته جای بسیاری از منابع را بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان عنوان کرد:جایگاه و نقش مهم صنعت گردشگری امروز همگان را به اتخاذ برنامه ریزی و دادن طرح و ایده جهت جذب گردشگری فراخوانده است و در این بین معطوف کردن ذهن جوانان و نوجوانان برای اهمیت و نقش به این مقوله امری ضروری است.

فیروزی حوزه گردشگری را فراتر از جنبه اقتصادی دانست و گفت: گردشگری افزون بر بعد اقتصادی در دیگر زمینه های توسعه چون علمی و مذهبی و اجتماعی و البته فرهنگی با تبادل ارزش ها و باور ها و انتقال آموخته ها نیز در همگن شدن دنیا به لحاظ این شاخصه ها نقش مهمی را ایفا می کند.

وی تاکید کرد: در آینده ی نزدیک شاهد خواهیم بود که با علم و تکنولوژی و پیشبرد امور با حداقل شدن کسب و کارهای فیزیکی در نتیجه ماشینی شدن زمینه برای فراغت گسترده مردم و توجه به مقوله گردشگری به عنوان رونق بخشی به اقتصاد کشور ها حرف اول را خواهد زد.

به گفته فیروزی سالانه ۲۰ میلیون گردشگر به ایران وارد می شوند که سهم استان کردستان چندان قابل توجه نیست و بایستی با اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی جهت ورود گردشگران تلاش و اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز