خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنبورداران کردستان مطرح کرد:

صدور بیش از ۷۴۰ پروانه زنبورداری در استان کردستان 

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۵۶۰

رئیس اتحادیه زنبورداران کردستان گفت: تاکنون ۷۴۰ مورد پروانه زنبورداری حرفه‌ای که بیش از ۴۰ کندو داشته باشند توسط اتحادیه صادر شده است. 

به گزارش ایلنا، مهران محمدی‌خواه در جلسه عقد قرارداد مشارکت اقتصادی اجتماع محور احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل طبیعی دراستان کردستان، گفت: ۱۰ تعاونی زنبورداری با حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر زنبوردار در استان فعالیت می‌کند.

وی افزود: این ۱۰ تعاونی زیر نظر اتحادیه زنبورداران فعالیت می‌کنند که تاکنون ۷۴۰ مورد پروانه زنبورداری حرفه ای که بیش از ۴۰ کندو داشته باشند توسط اتحادیه صادر شده است. 

وی اظهار داشت: اتحادیه زنبورداران در سال ۷۴ ثبت اما به طور مستمر از سال ۹۲ با انجام اقدامات زیر بنایی احیا شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ سامانه منسجم زنبورداران همچنین سامانه صدور پروانه های زنبور داری باهدف انسجام بخشی صدور پروانه ها در راستای ایجاد اهداف و برنامه های اتحادیه در کشور راه اندازی شد.

به گفته این مسئول در راستای تولید عسل استان ظرفیت های خوبی به لحاظ کمی و کیفی ایجاد شده است که زمینه ساز انجام پروژه های بزرگ در ایجاد صنایع تکمیلی، فراوری این محصول است.

در پایا این جلسه قرارداد احداث کارخانه فراوری و صنایع تکمیلی این محصول با حضور ریاست بنیاد برکات کشور، استاندار کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و ریاست سازمان برنامه و بودجه استان امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز