خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندانهای کردستان عنوان کرد:

دریافت گواهینامه مهارت برای مددجویان زندان کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۶۸۴

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 56 درصد از زندانیان شرکت کننده در آزمون های فنی و حرفه ای موفق به اخذ گواهینامه شدند.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 29 درصد از مددجویان واجد الشرلیط زندانهای این استان پس از گذراندن دوره های فنی و حرفه ای و کسب مهارت شغلی در مدت زمان تحمل حبس، جهت دریافت گواهینامه های معتبر مهارت، در آزمون دوره های مربوطه که با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار شد شرکت کردند. 

وی گفت: این آزمون در بیش از 42 رشته مختلف فنی و حرفه ای برگزار گردید که خوشبختانه پس از اعلام نتایج آزمون، 56 درصد از مددجویان شرکت کننده موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند. 

مدیرکل زندانهای کردستان یکی از راهکارهای مهم  باز اجتماعی کردن مددجویان را مهارت آموزی تلقی نمود و بیان داشت: مسئولین زندانهای استان با درک این مهم که یکی از دلایل ارتکاب جرم در جامعه بیکاری می باشد لذا یکی از مهمترین برنامه های خود در جهت بازسازگاری اجتماعی مددجویان را به موضوع اشتغال آنان اختصاص داده اند که خوشبختانه در این راستا عملکرد قابل قبولی را نیز داشته اند. 

ابراهیمی با بیان این مطلب که در سال گذشته نیز بیش از 85 درصد از مددجویان زندانهای استان در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت نمودند اظهار کرد: با توجه به عوامل انگیزشی که ازسوی روسا و مسئولین حوزه اشتغال زندانها در مددجویان ایجاد می شود لذا آنان نیز با علاقه فراوان در کلاس های حرفه آموزی شرکت می کنند به طوریکه برخی از مددجویان پس از آزادی از زندان موفق به دریافت چندین گواهینامه مهارت می شوند. 

مدیرکل زندانهای کردستان حمایت از زندانها در حوزه های مختلف اصلاحی و تربیتی را حمایت از سلامت جامعه دانست و گفت: مهمترین وظیفه زندانها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اصلاح و تربیت و فراهم کردن زمینه بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه می باشد که برنامه های اشتغال و حرفه آموزی در زندانها نیز در راستای نیل به این رسالت عظیم می باشد و چنانچه مسئولین و دست اندرکاران استان زندانها را در این مسیر حمایت کنند قطعا شاهد کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

این مقام مسئول افزود: ماحصل تعاملات دو سویه میان مراکز فنی و حرفه ای و زندانهای استان در سال 95 اعطای بیش از 2400 گواهینامه مهارت به زندانیان بود که این مهم در نوع خود گامی اساسی در جهت نیل منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و حرفه آموزی می باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز