خبرگزاری کار ایران

فیروزی تاکید کرد:

شوراها حمایت از بخش‌خصوصی را در دستور کار قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۵۸۸

معاون استاندار کردستان گفت: شهرها فقط با اعتبارات دولتی اداره و توسعه نمی‌یابند بلکه باید زمینه جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی را مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی امروز در همایش و کارگاه آموزشی منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهرهای استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد با بیان اینکه مردم روز 29 اردیبهشت ماه حماسه بزرگ ملی خلق کردند، افزود: در شرایطی که بحران منطقه را فرا گرفته را در کشور ما با حضور حداکثری مردم حماسه بزرگ رقم خورد و مردم سالاری نهادینه شده را به رخ جهانیان کشاندیم.

وی اظهار داشت: برای ادامه این حماسه رئیس جمهور کار بزرگی در پیش دارد و آن تشکیل کابینه ایی مقتدر و توانمند برای پاسخ گویی و خدمت به مردم است.

فیروزی در ادامه با بیان اینکه شورا وقتی کارآفرین باشد به شکل دانش بنیان عمل می‌کند، گفت: در این میان بایستی اعضای شورا در انتخاب شهردار حساسیت لازم را داشته باشند چرا که پست شهرداری محلی برای آزمون و خطا نیست لذا می طلبد فردی کارآمد و توانمند را برگزینند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان شورا را یک نهاد برشمرد و ابراز داشت: شوراها باید از حالت سازمان خارج و تبدیل به نهادی که به صورت سیستم باز عمل می کند باشند و از نظرات صاحبان اندیشه و متفکر برای توانمند تر کردن شورا ها بهره گیرند تا بتوانند از این طریق خدمات شایانی را به مردم ارائه دهند.

فیروزی به برخی اقدامات که بستر تحول در جامعه شهری و روستایی است اشاره کرد و گفت: شهر ها بر اساس نیاز و کار هدفمند شکل گرفتند اما این شهر ها نیز به سرعت نیاز به توسعه و تداوم بقا دارند و در این میان توجه به بعد زیباشناسی و آراسته شدن شهر و روستا جهت ارتباط موثر با مردم ضروری است.

وی عملکرد شهر را دیگر اقدام شورا برشمرد و عنوان کرد: شهر باید در حوزه‌های دینی، فرهنگی، اخلاقی عملکرد داشته باشد به عبارتی شهر باید محلی برای تشویق اخلاق ها و نمادهای اخلاقی و هنجارها باشد و این به رسالت شورا بر می‌گردد که کارکردهایی از این دست را لحاظ کند.

فیروزی یکی از عملکرد های مهم شهر را حوزه اقتصاد ذکر کرد و گفت: شهر با سرمایه‌های مردم و دولت توسعه و تبدیل به شهری زیست‌محیطی و فضای سبز خشک می‌شود و تحقق تمامی این امور به نحوه تصمیم‌گیری اعضای شورا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان جذب سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی را از دیگر وظایف شورا دانست و تاکید کرد: شهرها فقط با اعتبارات دولتی اداره و توسعه نمی‌یابند بلکه باید زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را مهیا کنیم.

فیروزی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه عنوان کرد و ابراز داشت: توسعه مال و بازار برای جمعیت ساکن جز با حمایت از بخش‌خصوصی میسر نیست و شوراها با تسهیل امور نظیر صدور مجوز برای فعالیت سرمایه‌گذاران می‌توانند اعتماد مردم را به بهترین شیوه پاسخ دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز