خبرگزاری کار ایران

عبدالمحمد زاهدی مطرح کرد:

هدف شورا باید اعتلا و ارتقای مدیریت‌شهری باشد/ توسعه کشور متضمن سرمایه‌گذاری در بخش‌خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۵۸۰

استاندار کردستان گفت: شورا ها باید بدنبال یک هدف یعنی اعتلا و ارتقای موقعیت شهری باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در همایش و کارگاه آموزشی منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهرهای استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد با بیان اینکه تمامی ارکان نظام چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم بوسیله مردم انتخاب می‌شود، افزود: مردم هم در تعیین سرنوشت و هم اداره امور کشور و جامعه سهیم هستند و در این راستا صندوق اخذ رای مهم ترین و اثر بخش ترین مکانی است که مردم اعمال حاکمیت می کنند.

وی توجه نظام به مسائل شوراها را نشان از اهتمام به این امر ذکر کرد و گفت: موضوع شورا در دوره اصلاحات به جد دنبال شد و همواره تاکید بر اجرای قانون مورد توجه دولت بوده است.

استاندار کردستان عنوان کرد: تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری دینی مستلزم گذر زمان است و در این میان شوراها با بکارگیری عقول در تکامل این مهم نقش مهمی را ایفا می کنند.

زاهدی با بیان اینکه افراد از اینکه مورد قضاوت دیگران قرار گیرند اکراه دارند، افزود: در این میان سیاسیون با جسارت و شهامتی که در عمل از خود بروز می دهند همواره در معرض قضاوت مردم قرار گرفتند با این اوصاف مسیر پیشرفت و آبادانی کشور را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: شورا ها باید در تصمیماتی که اتخاذ می کنند منافع عمومی را بر منفعت شخصی ترجیح و توسعه شهر و رفع مشکلات را در برنامه بگنجانند.

استاندار کردستان ملاک تصمیم گیری شورا ها را قوانین و اسناد بالادستی برشمرد و گفت: شورا ها باید در مورد قانون فرهنگ سازی و آموزش قانون مداری را به مردم لحاظ کنند.

زاهدی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کشوری بدون جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی توسعه را لمس نخواهد کرد در این راستا عمده فعالیت شورا باید تسهیل و تسریع امور سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه گذاران باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز