خبرگزاری کار ایران

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان:

راه‌اندازی 8 مرکز یادگیری در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۰۴۷

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان گفت: در سال جاری تعداد 8 مرکز یادگیری نیز در سطح استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایلنا، رمضان یوسفی امروز در اولین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در استانداری تشکیل شد، کیفیت آموزشی و ارتقای آگاهی و توانمندی‌های عمومی و افزایش نسبت با سوادی در گروه هدف را راهبرد اول استان عنوان کرد و گفت: از طریق برگزاری جلسات انسداد مبادی ورودی بی سوادی ، تهیه و تدوین برنامه نظارتی جهت نظارت بر اجرای برنامه ها ، تدوین برنامه نظارتی کارگروه بهبود کیفیت و برگزاری جلسات ستاد امتحانات در سطح استان و شهرستانها این راهبرد پیگیری می شود .

وی توزیع حجم کمی در دوره های سواد آموزی بر اساس نتایج سرشماری سال 95 ، تهیه و تنظیم شاخص و معیارهای انتخاب مدیران مراکز یادگیری محلی و مسئولان سوادآموزی به تعداد 98 نفر و ایجاد انگیره در مدیران مراکز یادگیری محلی و مسئولان سوادآموزی از طریق برقراری حق مدیریت برای آنان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بر شمرد .

یوسفی اظهار داشت: گسترش فرصت های یادگیری مادام العمر و تحکیم و تثبیت سواد با اولویت مناطق محروم و افراد آسیب پذیر از راهبردهایی این نهاد است و این مهم از طریق توزیع ماهنامه فرصت دوم ، برگزاری مسابقات کتابخوانی و انشا نویسی ، تاسیس مراکز یادگیری محلی ، آموزش های ICDL اجرای حلقه های کتابخوانی در گروه های 10 نفره ، برگزار کلاس های سواد آموزی در زندان و نیروهای مسلح و استفاده از شیوه خود آموز در دست پیگیری است .

معاون سواد آموزی آموزی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه تدوین و اجرای برنامه عمل استان در چارچوب برنامه ریشه کنی بی سوادی و مصوبه هیات محترم دولت یکی از سیاست های اجرایی استان است عنوان کرد: بر همین اساس برنامه عملیاتی سال 96 تدوین و جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی استان به صورت منظم تشکیل خواهد شد .

وی توانمند سازی نیروی انسانی را از دیگر سیاست های اجرایی این حوزه بر شمرد و گفت: در همین راستا دوره آموزشی 126 ساعته با بیش از 40 منبع برای 2142 آموزش دهنده پیش‌بینی شده است که با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد .

یوسفی توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محلی با استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای مردمی و بخش غیر دولتی را سومین سیاست اجرایی سوادآموزی در سال 96 عنوان کرد و بیان داشت: در سال جاری تعداد 8 مرکز یادگیری نیز در سطح استان راه اندازی می‌شود .

وی استفاده از فناوری های نوین در آموزش و توسعه دولت الکترونیک و آموزش کم سوادان و توسعه آموزش های پس از سواد و غنی سازی محیط زندگی را از دیگر برنامه های استان بر شمرد و افزود : در مجموع با پوشش 16 هزار و 67 نفر عملکرد استان 92 درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز