خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

بازارچه مرزی سیرانبند به عنوان مرز رسمی اعلام شده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۳۶۱

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: بازارچه مرزی سیرانبند از طرف ما به عنوان مرز رسمی اعلام شده است اما دولت مرکزی عراق در این رابطه نقطه نظراتی دارد و هنوز از جانب آنها پذیرفته نشده است و تلاش می‌کنیم از کانال‌های دیپلماتیک این مسئله را حل کنیم.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در جلسه شورای توسعه استان کردستان در سالن شهدای دولت استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز اگر معابر کولبری در کردستان باز هستند این امر تنها با مسئولیت و دستور وزیر کشور انجام شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: فروش سوخت توسط مرزنشینان در کردستان انجام شده است اگر چه در این مورد وقفه‌ای ایجاد شد بعد از پیگیری‌های لازم اکنون مانعی بر سر راه فروش سوخت توسط مرزنشینان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اعتبارات مرزی در سال گذشته تخصیص پیدا نکرد اما امسال این امر مورد توجه عمده قرار گرفته و آن را در سبد استان کردستان برای جبران عقب ماندگی‌ها لحاظ می‌شود که رقم آن در سال جاری ۱۳ میلیارد تومان است.

ذوالفقاری بیان نمود: وضعیت مرزهای کردستان با گذشته بسیار متفاوت شده است و اقدامات بسیار تاثیرگذار و خوبی در کنترل مرزها و ترددهای غیرمجاز انجام شده است.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: معتقدم امنیت در مرزها تنها با اقدامات سخت افزاری تامین نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در ایجاد امنیت پایدار اثرگذار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بازارچه مرزی سیرانبند از طرف ما به عنوان مرز رسمی اعلام شده است اما دولت مرکزی عراق در این رابطه نقطه نظراتی دارد و هنوز از جانب آنها پذیرفته نشده است و تلاش میکنیم از کانال‌های دیپلماتیک این مسئله را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز