خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان خبر داد:

برگزاری ۱۰ جشن رمضان در کردستان/ برپایی نمایشگاه‌های علوم قرآنی

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۲۸۹

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ۱۰ جشن رمضان همراه با ویژه برنامه‌های قرآنی در سطح تمامی شهرستان های استان در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه شاخانی با بیان این مطلب افزود: جشن رمضان، عنوان ویژه برنامه‌ای است که از ٢٠ تا ٣٠ خرداد سال جاری هر روز در یکی از شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه های قرآنی با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت متبع و شورای عالی قرآن استان برگزار می‌شود، اظهارکرد: موسسه فرهنگی قرآنی معراج به عنوان مجری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز ناظر برگزاری جشن رمضان در استان است.

قلعه شاخانی به محورهای این ویژه برنامه اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، برگزاری محافل انس با قرآن شامل تلاوت، تواشیع و ابتهال، روخوانی و جزخوانی، برگزاری جلسات ترتیل و تفسیر با حضور و سخنرانی ائمه جمعه و جماعات استان با دو موضوع مهم اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآنی اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی، برگزاری نشست های تخصصی و علمی با محورها و شاخص های مطرح نظام در حوزه قرآنی، برگزاری شب شعر و خاطره نویسی و داستان سرایی قصص قرآنی، اکران و نمایش فیلم های کوتاه و بلند ارسالی از دفتر تبلیغ و ترویج،  تجلیل و قدردانی از فعالان حوزه قرآن و عترت برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه از جمله محورهای آیین جشن رمضان است.

قلعه شاخانی، برپایی نمایشگاه های قرآن و عترت را از دیگر بخش های جشن رمضان عنوان و اذعان کرد: نمایشگاه های علوم قرآنی در بردارنده آثار مکتوب، آثار نفیس، وقفیات و قرآن های موزه ای، هنرهای تجسمی آثار و محصولات هنری قرآنی، کودک و نوجوان، صنایع دستی، عفاف و حجاب، بخش نرم افزارهای قرانی، مطبوعات و رسانه های مجازی، پاسخ به مسایل شرعی و شبهات، نهادها و موسسات فعال و جنبی از جمله تعویض قرآن، رونمایی از کتاب و آثار و محصولات و ... است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز