خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان عنوان کرد:

برای مقابله با قاچاق باید فرهنگ‌سازی شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۴۹۵

استاندار کردستان تاثیر قاچاق کالا بر اقتصاد را در بلندمدت دانست و گفت: باید از طریق فرهنگ‌سازی از ابعاد مختلف قاچاق جلوگیری شود و اهتمام لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در نشست جمعی از نخبگان که با حضور مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز در ساختار اقتصادی هر کشوری می‌تواند تاثیر مخربی داشته باشد، افزود: برخورد نرم با پدیده قاچاق نتیجه بهتری را در پی دارد هر چند در برخورد با برخی از کالا ها که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است می‌طلبد برخورد جدی صورت گیرد.

وی تاثیر قاچاق کالا بر اقتصاد را در بلند مدت دانست و گفت: باید از طریق فرهنگ سازی از ابعاد مختلف قاچاق جلوگیری شود و اهتمام لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

استاندار کردستان اظهار داشت: از گذشته باوری مرسوم مبنی بر اینکه کالای با برند خارجی از کیفیت بالایی برخوردار است و با وجود این باور دولت مجبور به واردات کالا می شود و عمده کالای وارداتی که مردم اصرار به خرید آن را دارند لباس است.

زاهدی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از کالا های ساخت ایران با برچسب خارجی به فروش می‌رسند لذا مردم با درک این مطلب به دنبال مارک اصلی می گردند و اینجاست که اگر موضوع قاچاق هم حل شود دولت مجبور به واردات کالا می شود چرا که تقاضا در جامعه وجود دارد.

وی وجود مراجع تقلید جهت تغییر باور مردم را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: از آن جا که فقاهت و مرجعیت دینی مردم در در جامعه ایرانی اسلامی یکی از منابع فکری و اعتقادی مردم محسوب می شوند ضرورت دارد تا حساسیت این قشر نسبت به موضوع قاچاق کالا معطوف شود تا زمینه برای فرهنگ سازی گسترده تر فراهم گردد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه فارغ از نقش روحانیون اقدامات و راهکارهای دولت نیز مهم است عنوان کرد: دولت موظف به ایجاد شغل برای افراد جهت ممانعت از قاچاق و ایجاد تولید با کیفیت است چرا که با کیفیت و توانایی رقابت با خارج از ورود غیر مجاز کالا ها جلوگیری می شود و خریدار رغبت خرید از کالای ایرانی پیدا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز