خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران:

ساماندهی بنگاه های صنفی در دستور کار قرار دارد

رییس اتاق اصناف ایران از ساماندهی بنگاه های صنفی خبر داد و گفت: تجربه چند سال گذشته نشان داده در بخش هایی از اقتصاد که مردم وارد نشده اند، پیشرفت های خوبی حاصل نشده است لذا حوزه فرهنگی در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است .

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق اصناف ایران علی فاضلی در نخستین جلسه کمیسیون تولید و توزیع ( صنف، صنعت و بازار) کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بیش از ۹۲ درصد اقتصاد برعهده بخش خصوصی است، افزود: در ایران بیش از ۸۳ درصد اقتصاد کشور در دست دولت است و به همین دلیل است که به سمت توسعه حرکت نخواهیم کرد و شاهد رانت خواری هم خواهیم بود.

رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اراده دولت تدبیر و امید مبتنی بر تعامل و همکاری با بخش خصوصی است و حال که این فرصت ایجاد شده باید ابزارهای لازم را فراهم کرد و نیاز وضعیت فعلی جامعه را در بخش تولید و توزیع سنجید و بر مبنای آن عمل کرد.

او دستفروشی را یکی از معضلات اصلی اصناف برشمرد و گفت: دستفروشی مانع کسب وکار اصناف شده است و امیدواریم با کمک همه دستگاه ها این موضوع حل شود. همچنین بسیاری از بنگاههای کوچک ما به روز نیستند و بهسازی و نوسازی نشده اند که باید این کار عملیاتی شود.

علی فاضلی درباره ساماندهی مد و لباس گفت: طرحی هایی که ارائه می شود، باید عامه پسند باشد و فرایند تولید می بایست، با همکاری کارگروه مد و لباس و اتحادیه های صنفی مرتبط در این حوزه صورت بگیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: باید جلسه تخصصی در مورد قاچاق کالا و کاهش تعرفه واردات داشته باشیم تا از میزان قاچاق کالاها کاسته شود . یکی از دلایلی که باعث افزایش واردات کالای قاچاق شده ، وجود تعرفه های بالاست که باید اصلاح شود.

کد خبر : ۳۱۰۰۶۸