خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

گازدار شدن روستاها می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ جنگل‌های استان داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۰۴

استاندارکردستان اهمیت حفظ جنگل‌ها در راستای حفاظت از منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: از یک‌هزار و 700 روستای استان یک‌هزار و 30 روستا در حال حاضر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که 120 روستای دیگر نیز تا پایان سال‌جاری به این آمار اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که  با حضور معاون رئیس جمهور در استانداری برگزار شد با بیان اینکه ریزگرد و آب دو چالش عمده امروز در کشور است افزود: بحرانی که امروز دامنگیر کشور عراق و سوریه شده بر این امر افزوده شده لذا عنایت ویژه سازمان محیط زیست در زمینه مهار این ریزگردها نیز ضروری است.

وی میزان بارندگی در سال‌جاری را مورد توجه قرار داد و گفت: به لحاظ بارندگی در سالجاری نسبت به مدت زمان مشابه 28.6 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت نیز 6.6 دهم درصد کاهش داشته‌ایم که این کاهش‌ها در آینده مشکلات جدی را به همراه خواهد داشت.

زاهدی اهمیت حفظ جنگل‌ها در راستای حفاظت از منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: از یک‌هزار و 700 روستای استان یک‌هزار و 30 روستا در حال حاضر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند  که 120 روستای دیگر نیز تا پایان سال‌جاری به این آمار اضافه خواهد شد از این رو گاز دار شدن روستاها می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ جنگل‌های استان داشته باشد.

استاندار کردستان با تاکید بر حمایت جدی سازمان محیط زیست در اجرای طرح مطالعاتی دریاچه زریوار عنوان کرد: در این راستا کارگروه نجات بخشی زریوار تشکیل و جلسات متعدد و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده به طوری که قطع ورود فاضلاب به دریاچه زریوار یکی از اقداماتی بود که صورت گرفت.

زاهدی خواستار بررسی امکان انجام طرح مطالعات اکتشافی در اراضی حفاظت شده استان کردستان از سوی سازمان محیط زیست کشور شد و گفت: اگر واقعا امکان انجام طرح مطالعاتی اکتشافی در این اراضی وجود دارد بررسی و بحث جنگل‌کاری مسمر در این مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان در مورد سد داریان و حذف جاده دسترسی برخی روستاهای منطقه اورامان نیز گفت: با ساخت این سد جاده دسترسی مردم برخی روستاها کاملا قطع شده و الان ایجاد جاده جدید از وسط منطقه حفاظت شده رد خواهد شد لذا باید تدابیر لازم در این راستا اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز