خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد:

نیازپنج هزار 500میلیارد ریال اعتباربرای 700 روستای بالای 20 خانوارمازندران

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۶۵۱

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: بیش از 700 روستا با جمعیت 65 هزار خانوار استان شناسایی شده که گازرسانی به این مناطق نیازمند اعتباری بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، محمد اسماعیل ابراهیم زاده افزود: بر اساس بند 'ق' وزارت نفت ،همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور تا پایان سال 1396 با استفاده از روش هایی مانند لوله گذاری، LPG ، مینی ال.ان.جی یا CNG از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از بهره مندی حدود 88 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: استان مازندران از حیث گازرسانی به روستاها، جایگاه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته ابراهیم زاده اکنون یکهزار و 722 روستا از مجموع دو هزار و 921 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و گازرسانی به 125 روستای دیگر مازندران نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به بهره مندی 484 هزار و 786 مشترک از نعمت گاز طبیعی در روستاهای مازندران، ادامه داد: برای گازرسانی به 353 هزار و 501 خانوار روستایی بهره مند از گاز طبیعی، 10 هزار و 87 کیلومتر شبکه اجرا شده است.

ابراهیم زاده همچنین 50 شهر از مجموع 58 شهر مازندران را بهره مند از نعمت گاز طبیعی دانست و گفت: گازرسانی به چهار شهر دیگر استان نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 99 درصد خانوار شهری مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، ادامه داد: 526 هزار و 569 خانوار از مجموع 530 هزار و 204 خانوار شهری مازندران در حال حاضر گازدار هستند.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به 667 هزار و 376 مشترک شهری مازندران، 6 هزار و 152 کیلومتر شبکه اجرا شده است.

وی افزود: برای بهره مندی یک میلیون و 152 هزار و 162 مشترک شهری و روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی تاکنون 682 هزار و 312 انشعاب روی شبکه گازدار نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به این مطلب که سالانه 6 میلیارد متر مکعب گاز در استان مصرف می شود، گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون سه میلیارد و 559 میلیون و 788 هزار و 719 متر مکعب گاز در مازندران مصرف شده که یک میلیارد و 477 میلیون و 972 هزار و 179 متر مکعب آن مربوط به بخش نیروگاه بوده است.

وی ادامه داد: مشترکین خانگی 31 درصد، مشترکین صنعتی 15 درصد، CNG ها هشت درصد و مشترکین تجاری چهاردرصد از حجم مصرف را به خود اختصاص داده اند.

ابراهیم زاده با اشاره به این مطلب که نیروگاه های نکا و نوشهر نیز تحت پوشش گاز طبیعی هستند، یادآور شد: تاکنون 106 جایگاه CNG در مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده و به مردم شریف استان خدمات رسانی می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران که مدیر برتر جهادی کشور نیز معرفی شد از گازرسانی به بیش از 400 روستای استان تا پایان سال 95 خبر داد و افزود: گازرسانی به شهرهای کجور، پول و آلاشت نیز از دیگر برنامه های شرکت گاز مازندران به شمار می آید.

ابراهیم زاده گازرسانی به 80 روستای سوادکوه را نیز در دستور کار شرکت گاز مازندران دانست و افزود: خط لوله 42 اینچ دامغان – کیاسر – ساری به طول 170 کیلومتر و اعتباری بیش از یکهزار میلیارد تومان برای گازرسانی به بخش ها دودانگه و چهاردانگه در حال اجراست که تا پایان سال 97 همه روستاهای این بخش گازدار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این خط استراتژیک ضمن پایدار نمودن جریان گاز استان، قابلیت گازرسانی به روستاهای دودانگه و چهاردانگه ساری را نیز فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز