خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار و مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه

عملیات بهره‌برداری از گاز طبیعی در 70 روستا آغاز شد

با حضور استاندار و مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، عملیات بهره برداری از گاز طبیعی در ۷۰ روستای استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، پیش از ظهر امروز سه شنبه با حضور ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه، سیدحمیدفانی مدیرعامل شرکت گاز و جمعی دیگر از مسئولین استانی عملیات بهره برداری از گاز طبیعی روستای تازه آباد از توابع دهستان پایروند برگزار شد.

در این مراسم فانی با اشاره به آغاز عملیات بهره برداری از گاز طبیعی ۷۰ روستای استان، گفت: با گازرسانی به این ۷۰ روستا ۶هزار خانوار روستایی تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: با آغاز عملیات گازرسانی به تعداد روستاهای یاد شده روستاهای بهرمند از گاز طبیعی در استان به ۴۲۲ روستا افزایش پیدا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین با توجه به امر یادشده ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به ۴۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

۹۶ درصد جمعیت شهری کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

فانی اظهار کرد: تاکنون ۹۶ درصد جمعیت شهری استان درقالب ۲۴ شهر از نعمت گازبهرمند شده‌اند و گازرسانی به شهرهای باقیمانده در مراحل اجرا و پیمان سپاری است.

این مسئول درادامه عنوان کرد: درخصوص گازرسانی روستایی همانطور که اشاره شد باگازرسانی به این ۷۰ روستا ۴۰درصد جمعیت روستایی در قالب ۴۲۲ روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی گفت: طی ۲ سال گذشته تعداد ۲۰۹ روستا درسطح استان گازرسانی شده که تقریبا برابر با عملکرد گازرسانی به روستا‌ها طی ۱۰ سال ماقبل آن می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه درپایان تصریح کرد: تاپایان امسال ۱۰۰ روستای دیگر نیز به شبکه گاز متصل می‌شوند و برنامه شرکت گاز استان این است که تاپایان سال ۹۶ کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار درسطح استان گازرسانی شود.

کد خبر : ۳۰۰۱۵۲