خبرگزاری کار ایران

کارشناس محیط زیست کردستان مطرح کرد:

تالاب زریوار نیاز به برنامه‌ریزی خاصی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۲۶۴

کارشناس محیط زیست استان کردستان در همایش علمی دریاچه زریوار که امروز در سالن همایش دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد، با تأکید بر لزوم صیانت از منابع آبی گفت: تالاب زریوار نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاوه محمد پور با تأکید بر نقش تالاب ها بیان داشت: تالاب زریوار حفظ زیست بسیاری از گونه های جانوری است و بنابراین نقش مهمی در اکوسیستم و محیط زیست دارد.

وی در خصوص لایه روبی زریوار افزود: با توجه به وجود نیزارها و گیاهان شناور و زائد ، لایه روبی زریوار باید به شیوه ی علمی و اصولی انجام گیرد.

کارشناس محیط زیست استان با اشاره به ورود آبهای فاضلاب زریوار گفت: ورود اینگونه آبها ضمن زیان رساندن به گونه های جانوری تأثیر منفی نیز به حفظ محیط زیست و آب دریاچه زریوار دارد.

محمد پور با تأکید بر برنامه ریزی برای حفظ زریوار اظهار داشت: حفظ زریوار نیاز به برنامه ریزی مناسب و داشتن سناریو و همکاری تمام ادارات ذیربط دارد.

وی نقش مردم را مؤثر دانست و افزود: تمام اقشار مردم خصوصا ساکنین روستا های حومه زریوار باید برای حفظ زریوار کوشا باشند و احساس مسئولیت کنند.

محمد پور در خصوص برداشت آب از دریاچه زریوار گفت: هرنوع برداشت از آب زریوار جهت امور کشاورزی و غیره باید با نظر کارشناسان انجام گیرد تا برداشت غیر اصولی این تالاب مهم دچار آسیب نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز