خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان تاکید کرد:

اهمیت مکتوب کردن اطلاعات شفاهى دوران دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۵۰

استاندار کردستان در دیدار با مسئولان پروژه جمع‌آورى مستندات نقش و عملکرد دولت در دوران دفاع مقدس، بر اهمیت مکتوب کردن اطلاعات شفاهى دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدى در این دیدار با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس با توجه به شرایط، بخش اعظم اقدامات دولت حتى در حوزه استاندارى ها به صورت شفاهى و بدون مکاتبات ادارى انجام مى شد به همین دلیل مستندات اندکى در این زمینه موجود است.  

وى در این خصوص خاطرنشان کرد: خاطرات و اطلاعات مسئولان آن دوران از جمله استانداران، معاونین استاندار، فرماندهان و ... باید هر چه زودتر مکتوب شود. 

زاهدى ضمن یادآورى تفاوت جنگ تحمیلى با جنگ هاى سایر کشورها، افزود: این جنگ در زمانى اتفاق افتاد که ما نیروى نظامى منسجمى نداشتیم به همین دلیل نقش مردم و سایر دستگاه ها بسیار پررنگ بود. 

استاندار کردستان همچنین گفت: در این دوران رزمندگان و فرماندهان در میدان‌هاى جنگ بودند اما پشتیبانى جنگ با استانداران بود و کمیته تبلیغاتى جنگ نیز زیر نظر استانداران عمل مى کرد. 

زاهدى در ادامه با اذعان به اینکه در دوران جنگ اولویت اول استانداران غرب کشور در وهله اول جنگ بود، اظهار داشت: مسائل عمرانى، اشتغال و توسعه در اولویت هاى بعدى قرار داشت اما متاسفانه اسناد زیادى از اقدامات استاندارى ها موجود نیست. 

وى همچنین گفت: مسائل را باید به دو دسته تقسیم‌کنیم زمان جنگ که مستندات اندک و دوران بازسازى که قطعا مستندات موجود است و از سوى دیگر بحث مهاجرین جنگى نیز که اسکان آنها بر عهده وزارت کشور بود و همچنین بحث آزادگان از مسائل حائز اهمیت است که باید در مستندسازى نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز