خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان خبرداد:

ایجاد اشتغال برای 3 هزار و 424 نفر از مددجویان کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۲۵۴

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد کردستان گفت: با پرداخت 47 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال، برای تعداد 3 هزار و 424 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال 95 شغل ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، فرشید جهان‌بین با بیان اینکه اشتغال‌زایی و اهمیت به موضوع اقتصاد خانواده، یکی از محورهای اصلی کاری این نهاد است، عنوان کرد: این موضوع همواره مورد توجه ویژه قرار داشته است و هرساله با برنامه‌ریزی دقیق و بسیج کلیه امکانات و زمینه‌سازی بستر اشتغال‌زایی، اقدامات ویژه‌ای انجام می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به در نظر گرفتن زیرساخت‌های اقتصادی کشور، کسب‌وکارهای کوچک و مشاغل خرد از بازدهی خوبی برخوردار هستند و  این نهاد با همکاری و تعامل خوب بانک‌های عامل در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

جهان‌بین اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال 95 مبلغ 30 میلیارد و 400 میلیون تومان  سهمیه از بانک مرکزی به کمیته امداد کردستان جهت اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: با پرداخت 47 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات اشتغال،  برای تعداد 3 هزار و 424 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال 95 شغل ایجاد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: 35 میلیارد و 600 میلیون تومان از این مبلغ از محل اعتبارات بانکی و 11 میلیارد و 700میلیون تومان نیز از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان امداد بوده است.

وی افزود: همچنین از طریق کاریابی برای 709 نفر از مددجویان تحت حمایت کار ایجاد شد و با هماهنگی این نهاد،  در مؤسسات، شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی به‌کارگیری و جذب شدند.

جهان‌بین با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد که باهدف ایجاد اشتغال و استحکام‌بخشی طرح‌های اشتغال انجام می‌شود، برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی است، عنوان کرد: هشت هزار و 419 نفر از مددجویان تحت حمایت در سال 95 دوره‌های آموزشی بلندمدت، مهارت‌آموزی، کارآفرینی و کسب‌وکار و بازار محور را گذارنده اند.

وی بیان کرد: با هدف پایداری طرح‌های شغلی ایجاد شده بیش از 41 هزار بازدید فنی و تخصصی توسط ناظرین خودکفایی این نهاد از طرح‌های ایجادشده در سال 95 انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز