خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

استفاده بی رویه از سموم شیمیایی ایمنی محصولات کشاورزی را به مخاطره می اندازد

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۹۷۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، اظهار داشت: امروزه استفاده بی رویه از سموم شیمیایی دفع آفات نباتی و استفاده بیش از حداز کودهای شیمیایی ایمنی محصولات کشاورزی را به مخاطره می اندازد و مصرف آنها برای بهداشت و سلامت مصرف کنندگان مضر است.

به گزارش ایلنا، حسین  فیروزی با بیان اینکه نتایج  بررسی ها نشان دهنده سلامت و ایمنی محصولات باغی و زراعی تولید شده در کردستان است، افزود: جا دارد از کشاورزان آگاه و تلاش گر استان قدردانی کنیم.

وی در این خصوص افزود: لازم است کشاورزان را به رعایت استانداردهای تولید بهتر و مناسب تر محصولات ارگانیک ترغیب و تشویق کنیم و از آنها بخواهیم کماکان از سموم غیرشیمیایی و کم خطر استفاده کنند و مصرف کودهای شیمیایی را در حداقل ممکن نگه دارند.

فیروزی در ادامه از مجموعه جهاد کشاورزی استان خواست در راستای تداوم آموزش ها و ترویج اطلاعات در این زمینه و نیز حساس سازی تولید کنندگان همچنان جدیت و اهتمام داشته باشند.

معاون استاندار همچنین خواستار اهتمام صدا و سیما، مطبوعات و علوم پزشکی استان نسبت به حساس سازی و ترغیب عرضه کنندگان و مصرف کنندگان به استفاده از محصولات ارگانیک شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروزه استفاده بی رویه از سموم شیمیایی دفع آفات نباتی و استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی موجب تجمع مواد مضر از جمله سموم، نیترات و فلزات سنگین در دانه ها و میوه ها خواهد شد که این امر ایمنی محصولات کشاورزی را به مخاطره می اندازد و مصرف آنها برای بهداشت و سلامت مصرف کنندگان مضر است.

فیروزی در پایان با یادآوری کیفیت بالای محصولات باغی و زراعی تولید شده در کردستان نسبت به محصولات سایر استان های کشور، خرید و مصرف تولیدات داخل استان را به هم استانی ها توصیه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز