خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تأخیر در فعال‌سازی مراکز خرید یکی از مشکلات کشاورزان در کشت کلزا است

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۷۲۱

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به مشکلات پیش روی کشاورزان درکشت کلزا گفت: یکی از مشکلات تأخیر در فعال کردن مراکز خرید کلزا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پنجمین جلسه ستاد فنی زراعت و چهارمین جلسه ستاد دانه‌های روغنی که امروز در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، محمد صالح احمدی بیان داشت: عدم اشرافیت کافی مراکز خرید به خرید دانه روغنی کلزا ، عدم توجه مراکز خرید به خرید کلزا نیز از مشکلات کشت کلزا است که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی در خصوص سرمازدگی ابراز داشت: وقوع سرمازدگی در آبان و آذر، خسارت‌هایی که به محصولات زراعی به‌ویژه به کلزا ، گندم آبی و دیمی وارد کرده است.

وی در خصوص برنامه توسعه کشت آفتابگردان و گلرنگ در استان گفت: تهیه دستورالعمل فنی کشت و داشت و برداشت آفتابگردان و گلرنگ ، تهیه و تأمین بذور اصلاح‌شده و ارقام وارداتی  جدید آفتابگردان  و گلرنگ پیگیری انجام‌ شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به مشکلات پیش روی کشاورزان درکشت کلزا گفت: یکی از مشکلات تأخیر در فعال کرددن مراکز خرید کلزا است، همچنین تأخیر درراه اندازی سامانه خرید محصول دانه‌های روغنی در بعضی از شهرستان‌ها نیز از مشکلات دیگر در این زمینه است.

احمدی به خرید تضمینی آفتابگردان و گلرنگ اشاره کرد و ابراز داشت: خرید تضمینی این محصولات سبب توسعه کشاورزی استان و درآمدزایی برای کشاورزان خواهد شد.

وی به کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: کشت گیاه دارویی روغنی کاملینا، به علت  مقاوم بودن در برابر سرما، مقاومت در برابر آفات  و احتیاج آبی کمتر به‌صرفه بوده و کشت آن به نفع کشاورزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز