خبرگزاری کار ایران

مدیریت صحیح لازمه رفع چالش های حوزه آب است

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۹۲۵

استاندار کردستان مدیریت صحیح در حوزه آب را در رفع چالش های فعلی ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحمد زاهدی شامگاه روز چهارشنبه در جلسه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه آبخیز عرصه ای است که با همه عوارض طبیعی و غیر طبیعی و با مجموع بارش‌ها نهایتا به آبگیر رخنه می‌کند افزود: در طرح آمایش سرزمین سه عنصر انسان، طبیعت و فعالیت ملاک می‌باشد. 

وی نگاه کلی آمایش سرزمین را مثبت خواند و گفت: با توجه به این امر می‌توان ویژگی، اهداف و فعالیت‌ها را دنبال کرد و در این راستا در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی نگاه جزیی بر نگاه کلی ارجحیت دارد. 

زاهدی ابراز داشت: با توجه به اینکه آب هیچ حوزه ایی وارد کردستان نمی‌شود اما شاهد تولید عمدهٔ آب کشور در زاگرس و بویژه کردستان و لرستان هستیم. 

استاندار کردستان به مدیریت حوزه‌های آبخیزداری اشاره و بیان داشت: چنانچه مدیریت حوزه‌ها به درستی انجام شود می‌توان در آینده به عنوان سرمایه طبیعی از آن بهره برد. 

وی با تاکید بر مدیریت حوزه آب تصریح کرد: چالش‌های فعلی موجود در کشور و استان با مدیریت صحیح قابل حل می‌باشد. 

زاهدی شناسایی مناطق را برای ترسیم اهداف بلند مدت ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه می‌توان برنامه و تصمیمات مهمی را اخذ کرد. 

زاهدی در پایان به خریداری دستگاه دمنده کوله ایی اشاره و گفت: به هر میزان که نیاز استان است در تهیه آن اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز