خبرگزاری کار ایران

عضو هیات‌علمی دانشگاه گیلان:

رشد متعادل و متوازن دانش آموزان هدف کلی تربیت‌بدنی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۸۰۰

عضو هیات‌علمی دانشگاه گیلان، گفت: هدف کلی تربیت‌بدنی رشد و تکامل متعادل و متوازن ابعاد جسمانی، شناختی، اجتماعی و عاطفی دانش آموزان از طریق فعالیت‌های بدنی و حرکتی، با رعایت استانداردهای تندرستی و موازین فرهنگی و اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم رمضان نژاد در اولین همایش ملی دستاوردهای  ورزش دانش‌آموزی  کشور در سنندج برگزار شد، در خصوص لزوم تغییر برنامه‌ها بیان کرد: هرگونه تغییر اساسی در سطح کلان، همیشه امیدها و نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند، لذا کارشناسان باید بتوانند در عرصه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های آموزش‌وپرورش اظهار داشت: طرح برخی مسائل مربوط به سیاست‌گذاری‌ها شاید دچار سوءبرداشت‌های شایع شود، به همین دلیل لازم است به چنین تحولاتی فرصت داده شود تا سیر تاریخی خود را تا مدتی طی کنند و پس‌از آن و تا حد ممکن منصفانه مورد داوری و قضاوت قرار گیرند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه گیلان ضمن تأکید بر بومی کردن فعالیت‌ها افزود:  نکته مهم این است که ما نیاز داریم با هدف بومی کردن و با استفاده از بررسی اسناد بالادستی، مسائل ورزش کشور را تئوریزه کرده یا حداقل در قالب و چارچوب منسجمی برای بررسی‌های دقیق و علمی دیگر کارشناسان، محققان و دست‌اندرکاران ارائه نماییم.

رحیم رمضان نژاد با اشاره به اهداف تربیت‌بدنی در آموزش‌وپرورش بیان کرد: هدف کلی تربیت‌بدنی که در جهت هدف غایی تعلیم و تربیت قرار دارد و بخشی از تحقق حیات طیبه را تشکیل می‌دهد، رشد و تکامل متعادل و متوازن ابعاد جسمانی، شناختی، اجتماعی و عاطفی دانش آموزان از طریق فعالیت‌های بدنی و حرکتی، با رعایت استانداردهای تندرستی و موازین فرهنگی و اخلاقی است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان در خصوص برنامه درس تربیت‌بدنی اظهار داشت: تحولات ساختار و برنامه درس تربیت‌بدنی، با در نظر گرفتن تغییرات محتوای درس، طرح‌های ملی، سند برنامه درسی ملی  و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

رمضان نژاد در توضیح اهداف سند ملی ادامه داد: اهداف سند ملی شامل حیاط طیبه است که اهداف کلی تعلیم و تربیت در پنج عنصر شامل تفکر و تعقل ، ایمان، اخلاق ، علم و عمل و در چهار عرصه ارتباط متربی با خود ازنظر جسمی و روحی، ارتباط متربی باخدا، خلق و خلقت است که ارتباط باخدا، محور و بنای سایر ارتباطات است.

وی با تأکید بر لزوم تدوین برنامه درسی افزود: بر اساس چشم‌انداز برنامه درسی ملی، برنامه‌های درسی باید منسجم، متعادل، کارآمد، نشاط‌آفرین ، پویا و انعطاف‌پذیر باشند وبه نیازهای متربیان و نیازهای اساسی جامعه توجه نماید.

عضو هیات‌علمی دانشگاه گیلان در مورد آنچه در برنامه تربیت‌بدنی به آن توجه شود، گفت: در برنامه تربیت‌بدنی باید اصول فرهنگی و اخلاق اسلامی در نظر گرفته شود، الگوسازی اخلاق پهلوانی و نوع‌دوستی مدنظر باشد، حس خودباوری را تقویت کند،

رمضان نژاد با اشاره به نقش مربیان تربیت‌بدنی عنوان کرد: نقش معلم و مربی تربیت‌بدنی محور و  اساس آموزش‌وپرورش است و هرچه این معلمان از زمینه‌های تخصصی بیشتری برخوردار باشند، بهتر می‌توانند در تحقق اهداف این حوزه و اهداف کلی تعلیم و تربیت مفید واقع شوند.

وی با اشاره به جامعیت برنامه‌های تربیت‌بدنی افزود: برنامه تربیت‌بدنی به دلیل ساختار خاص کلاس و محتوای متنوع آموزشی باید میان برنامه‌های مختلف مربوط به‌سلامتی ،بازی، ورزش و تفریحات ورزشی و همچنین میان روش‌ها و ابزارهای مختلف، در جهت نیل به اهداف تربیت‌بدنی تعادل و توازن داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز