خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان تاکید کرد:

نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی بحران‌های طبیعی

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۰۶۰

استاندار کردستان برنقش کلیدی رسانه‌ها در جهت اطلاع رسانی به موقع در خصوص بحران‌های طبیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه ستاد بحران که با حضور دستگاه های متولی در استانداری‌برگزار شد، ضمن قدردانی از صدا و سیما جهت‌پوشش مستمر این پدیده افزود: خوشبختانه صدا و سیما عملکرد مناسبی در این زمینه ایفاکرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل‌سرما و یخبندان باید اطلاع‌رسانی به روز و مستمر از طریق صدا و سیما و بخشداری ها صورت گیرد و در این راستا به رانندگان توصیه شود که از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

زاهدی با بیان اینکه در بحث ذخایر گاز مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی طی این هفته هوا چندان سرد نخواهد بود ولی باید دستگاه ها جهت پیش بردن اهداف همسو با هم عمل کنند.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: باید تمامی نهاد ها هر آنچه که واقعیت دارد را به مردم اطلاع دهند چرا که دشمنان نظام به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم هستند بنابراین نباید مدیران از گفتن حقایق واهمه ای داشته باشند.

زاهدی به احداث جاده ای جدید برای تردد کامیون ها در باشماق اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه در این مدت شاهد واژگونی کامیون ها در مسیر مریوان بودیم که امید آوریم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا دو سال آینده این جاده در مسیر باشماق تا مریوان احداث شود همچنین باید جهت جلوگیری تکرار این حوادث تابلو های خطر برای رانندگان نصب شود.

در ادامه این جلسه مدیر کل مدیریت بحران کردستان از برنامه ریزی آموزش برای  نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان ها و استان خبر داد و گفت: برای چهارشنبه این هفته برنامه ریزی صورت گرفته و برنامه های این سازمان توسط رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

آرتیکاس اقبال اظهار داشت: طرحی به نام دوام داوطلبین واکنش اضطراری محلات در شهرهای مشهد و تهران اجرایی شده و بنا داریم این در طرح در سطح استان با نام طرح آبیدر فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه طرح مصوب شده در سطح استان توسط اداره کل مدیریت بحران راهبری میشود عنوان کرد: این طرح در شهرستان ها توسط فرمانداری ها راهبری می شود.

اقبال تصریح‌کرد: در این طرح از هلال‌احمر، شهرداری، اورژانس و در محلات هم از افراد داوطلب دعوت به همکاری به عمل می آید و آموزش های لازم به داوطلبین در این زمینه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز