خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

تلاش ما احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۵۱۴

استاندارکردستان گفت: تلاش ما احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و یکی از راه های رسیدن به آن آموزش همگانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در گردهمایی مسئولان و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سنندج با بیان اینکه استان کردستان عنوان برتر را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در کشور کسب کرده است، اظهار داشت: انسان در طول تاریخ زندگی خویش باتوجه به توانمندی هایی که به لحاظ فکر، اندیشه و انگیزه دارد ابتدا باید نسبت به خود شناخت داشته باشد سپس به جهان هستی شناخت واقعی را کسب کند.

وی تصریح کرد: امروزه علم و فناوری بوسیله بشر ابداع شده و موجب شده انسان برخی از رموز خلقت را کشف کند؛ هر چند تا رسیدن به قیامت، انسان هیچ گاه به شناخت مطلق دست نخواهد یافت.

استاندار کردستان رفتار و عمل انسان را مستقیما با این موضوع مرتبط دانست و عنوان کرد: تغییر برخی از باورهای شکل گرفته انسان ها مشکل است بنابراین آموزش و به روز رسانی در این زمینه می تواند بسیار کارساز عمل کند.

وی ابراز داشت: طبق فرموده قرآن انسان می تواند در بین دو حالت یعنی از یک طرف احسن و الاخلقت و از طرف دیگر در پست ترین حالت می تواند قرار بگیرد و این خود انسان است که در بین این دو قطب باید بالانس اختیار کند و به سمت اصل خود یعنی احسن الاخلقت رجوع کند.

زاهدی با اشاره به اینکه نفس لوامه انسان را به سوی وجدان حقیقی سوق می دهد گفت: این نفس بسیار متعالی است در حالی که نفس اماره ما را به منکرات تشویق می کند.

وی مقام عالی رتبه استان نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را متصل به هم عنوان کرد و خاطر نشان کرد:برای رسیدن به جایگاه ویژه در این زمینه باید روحانیت، دانشگاه، ادارات و رسانه ها در تبدیل این فریضه به وجدان عمومی در سطح عامه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی اظهار داشت: وقتی در یک جامعه 90 درصد مردم نسبت به عملی حساسیت نشان بدهند به خودی خود 10 درصد باقی مانده عمل زشت را انجام نمی دهند پس تلاش ما احیای این فریضه است و یکی از راه های رسیدن به آن آموزش همگانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز