خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد:

تاسیس مراکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۲۶۶

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابلاغ آئین‌نامه جدید تاسیس مراکز مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل خبر داد.

به گزارش ایلنا از سنندج، هومن قصری با اعلام این خبر، گفت: گسترش مراکز و دفاتر ارائه مراقبت‌های پرستاری در سطح جامعه و نیز امکان مشارکت پرستاران علاقه مند برای تاسیس مراکز مراقبت‌های پرستاری در خارج از بیمارستان ها بصورت مراقبت‌های پرستاری در منزل یکی از اهداف برنامه عملیاتی سال 95 معاونت پرستاری وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به هدف کلی تأسیس این مراکز، افزود: تاسیس این مراکز در جهت تامین، حفظ و ارتقاء سلامت مدد جویان و بیماران بصورت مستقیم و غیر ‏مستقیم از طریق ارائه مراقبت‌های پرستاری مبتنی بر نیاز جامعه در زمینه های مراقبتی، مشاوره ای، آموزشی، درمانی ، توانبخشی و تامین نیروی انسانی کارآمد است و مراکز مذکور با تاکید بر افزایش سلامتی و کاهش تاثیر ناتوانی به ویژه در بیماری‌های مزمن (صعب العلاج، سرطانی ها، بیماریهای خاص و... ) و سالمندان ایجاد می شود.

معاون درمان دانشگاه همچنین افزود: ارائه مراقبت‌های پرستاری در سطوح اولیه، عمومی و تخصصی با عنایت به نیاز مردم در سطح جامعه و منازل، نیل به پوشش همگانی و عادلانه خدمات و مراقبت‌های نظام سلامت با رویکرد مراقبت‌های پرستاری تسهیل شده و در دسترس، کاهش هزینه های بهداشتی، درمانی و توانبخشی مردم ، افزایش بهره وری مراکز بهداشتی درمانی ،آموزش و توسعه خدمات خود مراقبتی و فراهم نمودن زمینه مشارکت و توانمند سازی خانواده و افراد در ارائه خدمات بهداشتی، مراقبتی،درمانی و آموزشی از جمله اهداف تاسیس این مراکز است.

به گفته وی‌تأسیس این مراکز در راستای‌تداوم و پیگیری مراقبت‌های پرستاری مددجویان بعد از ترخیص از بیمارستان با هماهنگی پزشک معالج و بیمارستان محل بستری، مشارکت بخش غیر دولتی در نظام ارائه مراقبت‌ها و خدمات پرستاری، تامین مراقبت و خدمات پرستاری مورد نیاز آحاد مختلف جامعه در سطوح سه گانه نظام سلامت، ارتقاء کیفیت و امنیت ارائه مراقبت‌ها و خدمات پرستاری به گیرندگان خدمت، افزایش بهره وری بیمارستان‌ها و کاهش بار بستری بیمارستان‌ها و به ویژه جلوگیری از بستری شدن‌های مجدد، نظارت،کنترل و پیشگیری از حضور افراد فاقد صلاحیت در منازل مردم به بهانه ارائه مراقبت‌های پرستاری و استفاده بهینه از استعداد نیروهای کارآمد، متخصص و با تجربه در جهت رفع مشکلات موجود در بیمارستان‌ها و جامعه تأثیر بسزایی دارد.

لازم به ذکر است افرادی  که تمایل به تاسیس این مراکز دارند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر  به اداره پرستاری و یا  واحد صدور پروانه های پزشکی معاونت درمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز