خبرگزاری کار ایران

صباح قریشی خبر داد:

افزایش تعداد زنان کارتن‌خواب‌ در کردستان

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: تعداد بانوان کارتن‌خواب در حال گسترش است.

به گزارش ایلنا، سید صباح قریشی شامگاه یکشنبه در جلسه‌ای که با حضور مدیران استانی در استانداری برگزار شد  با بیان اینکه در کردستان 12 مرکز ترک اعتیاد وجود دارد، اظهار داشت: کمپ‌ها توانایی بالایی در زمینه بهبود افراد آسیب‌پذیر  دارند و از افراد با مدرک کارشناسی ارشد به‌عنوان کارشناس ترک اعتیاد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در مراکز شبانه برای کاهش آسیب در سنندج 20 نفر پذیرش شدند، افزود: هم اکنون در سطح شهر تنها یک مرکز شبانه داریم که نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارد.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 828 نفر به 6 مرکز در سطح شهر مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: برای حوزه اعتیاد مبلغی بالغ بر 223 میلیون تومان هزینه شده و سالیانه 400 میلیون ریال به مراکز شبانه شلتر پرداخت می‌شود.

قریشی با بیان اینکه تعداد کارتن خواب‌های بانوان در حال گسترش است، ابراز داشت: این افراد تحت نظارت بهزیستی قرار گرفته‌اند هر چند  در راستای رفع این معضل باید تلاش کرد چراکه نیاز به همکاری همه دارد.

وی با بیان اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد برای بهبود و بازتوانی افراد مشغول به فعالیت است، خاطرنشان کرد: در این مراکز از مددجویانی که به صورت داوطلبانه اقامت می‌یابند و دارای اختلالات ناشی از مصرف مواد هستند حمایت لازم به عمل می‌آید.

قریشی گفت: تعداد کمپ‌های اقامتی در سنندج 3 مورد، سقز 2، قروه 3 و دهگلان دارای 1 مورد است.

به گفته مدیرکل بهزیستی کردستان با ارائه مشاوره به افراد پرخطر، آموزش‌های مناسب و خدمات بهداشتی اولیه این معضل را می‌توان تا حدودی کنترل کرد.

وی تصریح کرد: تعداد 3 کمپ در سال 93 به‌دلیل تخلفات پلمپ شد و هم‌اکنون به تمام کمپ‌های موجود در استان تمهیدات لازم اختصاص داده شده است.

در ادامه این جلسه معاون خدمات‌شهری شهرداری‌سنندج با تاکید بر تعیین تکلیف اماکن مخروبه گفت: شهرداری در این راستا 37 نقطه در سطح شهر را شناسایی کرده و از این تعداد 20 نقطه نیز مورد اقدام قرار گفته است.

رخ‌زادی با بیان اینکه شهرداری مقابل حکم‌های قطعی برای اجرای تخریب اماکن متروکه مشکل دارد، اظهار داشت: در این راستا برای اجرای حکم نیاز به تایید حکم دادستان است که امید است این دستگاه هماهنگی کامل را با شهرداری داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای بازدید میدانی از این اماکن نیز نیروی انتظامی همگام با شهرداری گام بردارد چراکه دقیق‌تر می‌توان این اماکن را  شناسایی کرد.

کد خبر : ۴۳۷۰۱۶