خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر سنندج :

ساماندهی افراد بی خانمان در هوای سرد وظیفه همه متولیان است

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۰۹۳

رئیس شورای شهر سنندج گفت: شهروندان و تمامی مسئولان نسبت به افراد بی سرپناه و بی خانمان که در این هوای سرد مکانی برای خود ندارند مسئول هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر سنندج، در جلسه ساماندهی و رسیدگی به کارتن خواب های سطح شهر شامگاه یک شنبه با حضور شهردار سنندج، دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر، و معاونت نیروی انتظامی در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

رئیس شورای شهر سنندج  وضعیت افراد بی خانمان را در این فصل سرد هوا بسیار نگران کننده دانست و اظهار کرد: شهروندان و تمامی مسئولان نسبت به افراد بی سرپناه و بی خانمان که مکانی  برای زندگی و استراحت خود ندارند احساس خطر کردند، لذا طبق اخلاق انسانی و قانون نسبت به این افراد باید احساس مسئولیت بکنیم و در مقابل آنها بی تفاوت نباشیم.

جلال شریعتی با اشاره به نقش مهم و اساسی که در تعیین زندگی انسان ها  وجود دارد، می گوید: ژنتیک و تاثیرات محیطی می تواند در نوع زندگی افراد بسیار موثر باشد چرا که در بسیاری از مشکلات یکی از این دوعامل تاثیر گذار بوده است که هیچ کدام در اختیارات و تمایلات فرد به وجود نمی آید.

وی می افزاید: امروزه اگر افراد به دلایل مختلف معتاد، بی خانمان، آواره خیابان ها هستند قطعا بخشی از آن به آسیب های که می توان در ضعف تربیتی، نبود برنامه ریزی درست، بی توجهی مسئولان، بدآموزی معلمان، ناتوانی و ضعف رسانه های فرهنگی دانست چرا که ممکن بود این افراد در جامعه یک فرد مفید باشند اما به دلیل موارد موجود نتوانسته در جامعه به درستی که حق هر انسان است زندگی کند.

جلال شریعتی گفت: با توجه به این که هر ساله هزینه های بسیاری برای حل مشکل اعتیاد پرداخته می شود اما همیشه شاهد آمار نگران کننده ای که جای تاسف است برخورد می کنیم و لازم است در مقابل بهبود، ساماندهی و نجات جان آنها  به خصوص در فصل سرما احساس مسئولیت کنیم.

وی عنوان کرد: موضوع و مشکلات معتادان سطح شهر و ساماندهی آنها در فصول سرد هوا به تنهایی از عهده شورای شهر و شهرداری بر نخواهد آمد و لازم و ضروری است که تمامی دستگاه ها، ادارات، سازمان ها  و متولیان این امر به هرنحو و روشی هماهنگ باشند و باید تصمیم گیری درست و اساسی گرفته شود.

رئیس شورای شهر سنندج در ادامه بیان کرد: مرگ و تلف شدن هر فرد معتاد بر اثر سرما در سطح شهر نمی توان از نظر انسانی و وجدان کاری  بی توجه بود وهیچ مسئولی خود را در مقابل این فاجعه نباید ببخشد همچنین  به راحتی از کنار آن بگذرد لذا لازم است با حرکت سازنده و اساسی این موضوع را ریشه کن و حل و فصل کنیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز