خبرگزاری کار ایران

ایجاد آزمایشگاه ژنتیک و طرح دادپزشک در تبریز اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۲۹

این آزمایشگاه که به مدرن ترین وسایل آزمایشگاهی ژنتیک روز دنیا تجهیز شده است یکی از قطب های ده گانه آزمایشگاهی تشخیص هویت ایرانیان در سطح کشور است.

رئیس پزشکی قانونی تبریز از ایجاد آزمایشگاه ژنتیک و اجرای طرح دادپزشک در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین میرزاجانزاده در حاشیه بازدید وحید کاظم زاده، دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمالغرب کشور، و جمعی از همیاران حقوق بشر تبریز از بخش های مختلف پزشکی قانونی تبریز افزود: آزمایشگاه DNA و ژنتیک پزشکی قانونی شمال غرب کشور اخیراً در تبریز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی گفت: این آزمایشگاه که به مدرن ترین وسایل آزمایشگاهی ژنتیک روز دنیا تجهیز شده است یکی از قطب های ده گانه آزمایشگاهی تشخیص هویت ایرانیان در سطح کشور است که علاوه بر تامین نیازهای آزمایشگاهی استان، به استانهای همجوار نیز خدمات لازم را ارائه می کند.

رئیس پزشکی قانونی تبریز همچنین به اجرای طرح دادپزشک در این استان اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح دادپزشک در تبریز ضمن پاسخگویی سریع به استعلامات از بار پرونده های قضایی نیز کاسته می شود.

وی افزود: طرح دادپزشک به منظور استانداردسازی صدور جواز دفن و صدور گواهی فوت به روش علمی و کمک در ایجاد بانک اطلاعات مرگ و میر و ایجاد بستر مناسب پژوهشی جهت پیشگیری از خطاهای پزشکی و پیشگیری از مرگهای غیرطبیعی بوجود آمده و این اهداف را پیگیری خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز