خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان:

بارشهای امسال کم آبی کردستان را جبران نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۵۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، همراهی و همکاری شهروندان استان برای مصرف بهینه و منطقی آب شرب سالم و بهداشتی را در همه فصول سال ضروری دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان با اشاره به اینکه نزولات جوی خوبی را در این مدت شاهد بودیم و براساس پیش بینی‌های هوا‌شناسی سال پربارشی داریم، گفت: این بارش‌ها نمی‌تواند چند سال خشکسالی و کاهش منابع آب استان را جبران کند و از این رو همچنان به همراهی و همکاری مردم برای مصرف بهینه و منطقی نیاز داریم.

علیرضا تخت شاهیدر گفتگو با خبرنگار ایلنابا یادآوری این موضوع که در فصل زمستان میزان مصرف آب کاهش می‌یابد، گفت: متاسفانه براساس باور غلط در فصل زمستان از آب برای جلوگیری از یخ زدگی شیر‌ها و لوله‌های آب استفاده می‌کنند و از این رو در این فصل نیز مصرف کاهش چندانی نمی‌یابد.

وی از مشترکین خواست این باور و نگرش را کنار بگذارند و در فصل زمستان آب را‌‌ رها نکنند تا جلو یخ زدگی شیر و لوله‌ها را بگیرد چرا که این عمل تنها منجر به هدر رفت آب می‌شود.

تخت شاهی به آماری در این رابطه اشاره کرد و افزود: در فصل تابستان روزانه ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه پیک مصرف داشتیم که رقم زیادی است و این رقم در فصل زمستان به ۱۳۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد که کاهش چشمگیری را نشان نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تا نگرش مردم در مورد مصرف آب تغییر نکند، طرح‌ها و برنامه‌های حوزه صرفه جویی جواب نمی‌دهد از مشترکین خواست آب را به صورت بهینه و منطقی و براساس نیاز مصرف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز