خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

زیر ساخت های اشتغال زایی در حوزه گردشگری کردستان فراهم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۲۰۵

ظرفیت های که در بخشهای مختلف کشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری و… در کردستان وجود دارد باید در راستای ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر زیر ساخت های اشتغال زایی در حوزه گردشگری و توریسم کردستان با وجود جاذبه های فراوان، فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، کورش پرند دوشنبه شب در دومین جلسه شورای اشتغال استان در سنندج با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از توانمندی های گردشگری کردستان گفت: ظرفیت های که در بخشهای مختلف کشاورزی، گیاهان دارویی، گردشگری و… در کردستان وجود دارد باید در راستای ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.
وی تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی باید با تمام توان و بکارگیری همه امکانات، شرایط را برای جذب و حمایت ازکارآفرینان فراهم کنند.
پرند در ادامه سخنانش اعزام نیروی کار به خارج از کشور را تهدید دانست و گفت: معتقدیم اگر در بحثاعزام نیروی کار مدل و استراتژی داشته باشیم ظرفیتی را برای کشور ایجاد کرده‌ایم و در غیر این صورت اعزام نیروی کار به خارج از کشور تهدیدی برای ما خواهد بود.
وی افزود: در سال گذشته با آموزش بیش از ۳۰۰ مربی از کشورهای مختلف، به دنبال آن هستیم که تکنولوژی و فناوری خود را به سایر کشورهای جهان انتقال دهیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یادآور شد: یکی از موضوعات و استراتژی‌های که در دیپلماسی مهارت تعریف کرده‌ایم اعزام نیروهای کار به خارج از کشور است.
وی اضافه کرد: باید با شناسایی نخبه‌های مهارتی، بستر را برای استفاده از ظرفیت آنها به بهترین نحو فراهم و با کمترین هزینه‌ها بیشترین سودآوری را داشته باشیم.
پرند در پایان سخنانش افزود: استفاده از نخبه‌های مهارتی که دارای ظرفیت‌های زیادی هستند می‌تواند بستری برای رفع مشکل بیکاری در کشور و ایجاد اشتغال‌های پایدار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز