خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست کردستان در گفت وگو با ایلنا:

کردستان در وداع با اسلحه و شکار سرآمد کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۰۴

خوشبختانه از سال گذشته تاکنون ندامت موج عظیم و قابل تقدیری در میان شکارچیان کردستان که سال‌ها سابقه شکار داشتند به راه افتاد / این اقدام خداپسندانه از شهرستان مریوان شروع، در کامیاران قوت، در سقز تداوم و در سنندج و شهرستانهای دیگر استان به اوج رسید.

مدیر کل محیط زیست کردستان اظهار داشت: مردم این استان در وداع با اسلحه و شکار سرآمد سایر استان های کشور است.
ناصح قادری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج تصریح کرد: استان کردستان با قرار گرفتن در امتداد رشته کوه زاگرس و با دارا بودن آب هوای معتدل و کوهستانی و داشتن ذخیره‌گاه‌های مناسب، چشمه سار‌ها، کوه‌های سربه فلک کشیده، تنوع اقلیمی فراوان، جنگل‌های عظیم بلوط و رودخانه‌های دائمی به یکی از بهترین مناطق برای تنوع حیات وحش را ایجاد کرده است.
وی بیان داشت: این امر موجب شده تا شکارچیان, استان کردستان را مکانی مناسب برای شکار و صید گونه‌های جانوری انتخاب کنند.
قادری افزود: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون ندامت موج عظیم و قابل تقدیری در میان شکارچیان کردستان که سال‌ها سابقه شکار داشتند به راه افتاد و بار دیگر فرهنگ والای مردمان این دیار و بوم را به رخ جهانیان کشاند.
وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در برنامه‌های آموزشی خود در گذشته، به دنبال جلوگیری از شکار در مناطق تحت مدیریت استان بود، که خوشبختانه هم اکنون دیگر خود مردم میزبان این اداره کل شده‌اند و با تماس‌های مکرر و چینش برنامه‌های رهاسازی و شکستن قفس و ادوات شکار خود داوطلب می‌شوند و با دعوت از دیگر مردم استان خواستار پاک و عاری از هرگونه شکار و صید شده که این اصالت و فرهنگ و طبیعت دوستی مردم کردستان را نشان می‌دهد.
مدیر کل محیط زیست کردستان اضافه کرد: این اقدام خداپسندانه از شهرستان مریوان شروع، در کامیاران قوت، در سقز تداوم و در سنندج و شهرستانهای دیگر استان به اوج رسید.
قادری در پایان سخنانش از مردم استان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه شکار و صید مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند و یادآور شد: منابع طبیعی و محیط زیست در واقع سرمایه ملی بوده و ارزشی بی اندازه دارند و همگی ما وظیفه حراست از آنها را به عهده داریم.
وی خاطرنشان کرد: دوستداران محیط زیست امیدوارند با تداوم و قوت گرفتن این حرکت خودجوش مردمی در کنار گذاشتن شکار، معدوم کردن ادوات شکار، تحویل و‌‌‌ رها سازی پرندگان؛ استان کردستان به سوی سرزمینی عاری از شکار و تخلف زیست محیطی و استانی پاک در این زمینه تبدیل شود و روزی فرا رسد که هیچکس برای پروانه شکار به ادارات محیط زیست مراجعه نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز