خبرگزاری کار ایران

۱۸ اردیبهشت ماه جاری؛

نخستین دوره آموزشی فوق ممتاز نستعلیق در سنندج برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۳۵

این دوره در مدت ۹ ماه و هر ماه یک جلسه در محل سایت آموزشی پردیس سینمایی بهمن سسندج برگزار و در پایان برای شرکت کنندگان گواهی گذراندن دوره صادر و جهت اخذ مدرک فوق ممتاز به انجمن خوشنویسان معرفی می شوند.

رئیس حوزه هنری کردستان از برگزاری کارگاه آموزشی فوق ممتاز نستعلیق در ۱۸ اردیبهشت ماه جاری برای اولین بار در سنندج خبر داد.

امین مرادی در گفت وگو با خبرنگار " ایلنا " در سنندج اظهار داشت: حوزه هنری کردستان به منظور بهره مندی از توان اساتید هنرمند استان کردستان در مبحثآموزش کارگاه آموزش فوق ممتاز نستعلیق را با حضور استاد سعید قادری از اساتید برجسته خوشنویسی استان وکشور در سنندج برگزار می کند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در مبحثخوشنویسی استان کردستان همواره وجود داشته تردد هنرمندان خوشنویس استان جهت درج مدارک بالاتر خوشنویسی به تهران و دیگر نقاط کشور به منظور تلمذ و کسب دانش از اساتید برجسته کشوری بوده که علاوه بر هزینه های بالای این امر مشکلات ناشی از سفر را نیز متوجه هنرمندان استان می نمود.

مرادی افزود: برهمین مبنا با توجه به پتانسیل بسیار بالای هنر خوشنویسی استان و وجود اساتید توانمند و برجسته کشوری در استان همچون استاد سعید قادری با رایزنی صورت گرفته و اعلام آمادگی این استاد ارجمند برای اولین بار در استان کلاس فوق ممتاز خوشنویسی خط نستعلیق استاد قادری در سنندج برای هنرمندان استان وکشور توسط حوزه هنری استان کردستان برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های حوزه هنری در بخش های مختلف هنری اضافه کرد: براساس سیاست های محوری حوزه هنری توجه به هنراسلامی و متعهد از اولویت های کاری و برنامه ای ما در حوزه هنری استان کردستان و با توجه به جایگاه خوشنویسی در اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه به اعتلای این هنر در استان از اولویت های ما در است.

مرادی یادآور شد: برگزاری کتابت اسماء جلاله در شهرستان های استان در ماه مبارک رمضان، برگزاری کارگاه تخصصی آموزشی سیاه مشق درنستعلیق و نقاشی خط با حضور اساتید برجسته کشوری، حمایت از برگزاری نمایشگاه های متعدد خوشنویسی، مشارکت در اعزام هنرمندان استان به نمایشگاه های هنری خوشنویسی در تهران و مشهد مقدس بخش از برنامه های حوزه هنری در این راستا می باشد.

وی با اشاره به برنامه های سال جاری حوزه هنری افزود: چاپ نخستین مجموعه آثار هنرمندان خوشنویس استان به همراه بیوگرافی هنرمندان خوشنویس و برگزاری نمایشگاه و کارگاه های متعدد برنامه هایی که در سال ۹۳ در بخش خوشنویسی به انجام خواهد رسید.

رئیس حوزه هنری استان, در خصوص شرایط حضور هنرمندان خوشنویس در دوره فوق ممتاز خوشنو یسی استاد سعید قادری خاطرنشان کرد: داشتن مدرک ممتاز خوشنویسی خط نستعلیق یا نسخ وکتابت، ارائه یک قطعه اثر خوشنویسی در اندازه A۴ جهت درج در سوابق و تکمیل فرم ثبت نام از شرایط اصلی گذراندن این دوره است.

وی افزود: این دوره در مدت ۹ ماه و هر ماه یک جلسه در محل سایت آموزشی پردیس سینمایی بهمن سسندج برگزار و در پایان برای شرکت کنندگان گواهی گذراندن دوره صادر و جهت اخذ مدرک فوق ممتاز به انجمن خوشنویسان معرفی می شوند.

مرادی در پایان سخنانش بیان داشت: اولین جلسه از این کارگاه آموزشی ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۳ برگزار می شود.

استادسعید قادری متولد ۱۳۴۵است که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خوشنویسی را آغاز و پس از کسب مدرک ممتاز خوشنویسی در سال ۱۳۶۸ زیر نظر استاد امیر احمد فلسفی به افتخارکسب درجه استادی خوشنویسی در سال ۱۳۸۷ نائل آمدند.

وی که فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک شاخه جامدات است تاکنون تألیفات متعددی را در زمینه خوشنویسی داشته اند از جمله مشق عشق(آموزش خط نستعلیق) - پیک صبا(آموزش خط نستعلق) در دست چاپ – ترسیمات هندسی(در دست چاپ).

قادری از سال ۱۳۷۸ با تأسیس آموزشگاه خوشنویسی صبا تا کنون به امر آموزش و تربیت خوشنویان استان و کشور پرداخته که در این راستا خوشنویان مطرحی را تربیت و تحویل جامعه داده اند.

از جمله افتخارات این هنرمند توانمند کردستانی می توان به: نفر برگزیده نمایشگاه قرآن رمضان - تهران ۱۳۷۸، نفر برگزیده ارسیکا بزرگداشت میرعماد - ترکیه، هنرمند برگزیده کشوری –دومین جشنواره معلمان کشور، کسب چندین عنوان و مقام در نمایشگاههای مختلف، داوری در جشنواره های مختلف استانی و کشوری؛ شرکت در نمایشگاههای جمعی انجمن خوشنویسان ایران اشاره نمود.

استاد سعید قادری در دومین جشنواره تولیدات مراکز استان های حوزه هنری کشور در تهران به عنوان چهره ماندگار استان کردستان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز