خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه کرامت؛

سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کُردی رضوی در سنندج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۹۴

این جشنواره در ۵ بخش شعر ملی، شعر بین‌المللی، داستان کوتاه ملی، تجلیل از کارکنان مبلغ و مروج فرهنگ رضوی و مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی همزمان با دهه کرامت در سنندج خبر داد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا دز سنندج اظهار داشت: به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و مؤسسه فرهنگی هنری سروش با همکاری معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و مشارکت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، استانداری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی را برگزار می‌کند.

جلال قلعه‌شاخانی افزود: این جشنواره در ۵ بخش شعر ملی، شعر بین‌المللی، داستان کوتاه ملی، تجلیل از کارکنان مبلغ و مروج فرهنگ رضوی و مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش ملی شعر شامل سروده‌های رضوی شعرا و ادبای کرد متقاضی ساکن مناطق کردنشین کشور بوده و در بخش بین‌الملل نیز سروده‌های نبوی و رضوی شعرا و ادبای کرد ساکن نقاط مختلف جهان داوری می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بخش ملی داستان کوتاه مختص به آثاری بوده که در قالب داستان کوتاه و به زبان کردی در وصف امام رضا(ع) نوشته شده است.

قلعه‌شاخانی افزود: با توجه به تقارن ایام دهه کرامت با گرامیداشت هفته دولت بخش ویژه تجلیل از کارکنان مبلغ و مروج فرهنگ رضوی به تجلیل از کارکنان هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار که مبلغ و مروج فرهنگ رضوی در سراسر کشور بوده‌اند، اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخش تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادبیات کردی نیز به تجلیل از هنرمندان، شعرا، نویسندگان و ادبای کردی تعلق دارد که شامل آثار مکتوب و فاخری بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ و ادبیات رضوی، معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، فضاسازی جامعه با اصول و ارزش‌های اسلامی برگرفته از سیره ائمه معصومین(ع)، جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های ادبی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

قلعه‌شاخانی همچنین تعامل شعرا و فعالان فرهنگی و ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، تقویت روحیه استکبارستیزی و نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق شعر، تقویت همبستگی و وحدت اسلامی، هم‌افزایی، بصیرت فرهنگی و نشر بیداری اسلامی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و بها دادن به جایگاه زبان و ادبیات کردی به عنوان ثروت ملی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی یادآور شد: آخرین مهلت دریافت آثار به دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ادبیات کردی رضوی ۲۰ مردادماه خواهد بود و زمان اعلام بررسی اولیه آثار اول شهریورماه است.

قلعه‌شاخانی در پایان سخنانش گفت: مراسم پایانی جشنواره نیز در روزهای ۷ و ۸ شهریورماه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود و از برگزیدگان بخش‌های پنج‌گانه این جشنواره تجلیل به عمل می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز