خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

کردستانی‌های خارج از کشور دارای ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۳۸۶

تشکیل شورای استانی ایرانیان خارج از کشور در کردستان، این فرصت را برای ارتباط بیشتر و سازنده تر با هم استانی های خارج از کشور و ترغیب آنها برای بازگشت و حضور فعالانه در عرصه های توسعه استان فراهم خواهد ساخت.

ایلنا: استاندار کردستان گفت: کردستانی های خارج از کشور دارای ظرفیت های قابل ملاحظه ای برای مشارکت در توسعه استان هستند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در نخستین جلسه شورای استانی ایرانیان خارج از کشور استان کردستان گفت: با توجه به اهتمام ویژه دکتر روحانی رئیس جمهور محترم برای حل مشکلات و مسایل ایرانیان مقیم خارج از کشور، این شورا در چهارچوب رویکردهای خدمت محور و فرصت محور دولت تدبیر و امید تلاش خود را برای فراهم ساختن شرایط حمایت از آنها به عمل می آورد.
وی افزود: تشکیل شورای استانی ایرانیان خارج از کشور در کردستان نیز این فرصت را برای ارتباط بیشتر و سازنده تر با هم استانی های خارج از کشور و ترغیب آنها برای بازگشت و حضور فعالانه در عرصه های توسعه استان فراهم خواهد ساخت.
زاهدی ادامه داد: با برنامه ریزی های این شورا شرایط حمایت از نخبگان، کارآفرین ها و سرمایه گذاران کردستانی خارج از کشور برای مشارکت بیشتر در توسعه استان فراهم می شود.
وی خاطر نشان کرد: کمیته های اقتصادی و بازرگانی، علمی و آموزشی، حقوقی و کنسولی و کمیته فرهنگی و رسانه ای در زیر مجموعه شورای استانی ایرانیان خارج از کشور پیش بینی شده است.
استاندار کردستان ادامه داد: امروزه شرایط جهانی به گونه ای است که افرادی ازکشورهای خود مهاجرت کرده و مقیم کشورهای دیگر شده اند ودر این راستا تعدادی از هموطنان ما نیز مقیم دیگر کشورهای جهان شده اند که باید به عنوان سرمایه های انسانی کشور مورد توجه قرار گیرند.
زاهدی اظهار داشت: باید با دیدگاه کلان و کار مطالعاتی دقیق به آسیب شناسی و تفکیک علت خروج ایرانیان پرداخت و تلاش کنیم تا درصورت داشتن تمایل شرایط بازگشت آن‌ها مهیا شود.
وی افزود: باید مهاجرت این افراد از دو دیدگاه مورد بررسی قرار گیرد نخست به عنوان سفیران فرهنگی کشور و باید حامل پیام ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و نیز از سویی دیگر این افراد سرمایه های عظیم انسانی کشور هستند که باید از توانایی و پتانسیل های آنها نهایت استفاده را به عمل آورد.
زاهدی اضافه کرد: قطعا این افراد دارای مشکلات و نارسایی های هستند که باید با گوش دادن به خواسته هایشان نسبت به رفع نیازهای آنها اقدام و با ترغیب و تشویق بستر بازگشت واستفاده از سرمایه های علمی و عملی آنها را فراهم کرد.
وی یادآور شد: این افراد سرمایه های انسانی عظیم کشور و استان هستند که شناسایی آنها از مهمترین وظایف شورای استانی ایرانیان خارج از کشور در کردستان است.
زاهدی بر لزوم راه اندازی بانک اطلاعاتی کردستانی های خارج از کشور توسط این شورا تاکید کرد.
وی ضمن تاکید بر برگزاری همایش حمایت از افراد نخبه، کارآفرین و سرمایه گذار کردستانی خارج از کشور در استان خواستارتشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شرایط برگزاری این همایش شد.
استاندار کردستان در پایان سخنانش گفت: هرکس که ایرانی تبار است باید وی را ایرانی بدانیم و به عنوان هموطن از آنها حمایت کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز