خبرگزاری کار ایران

فرزند مرحوم استاد یونسی خطاب به استاندار کردستان عنوان کرد:

ضرورت آموزش زبان کُردی به صورت علمی و تئوری

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۲۰

باید به ایده و ماهیت خاص اقوام مختلف احترام گذاشت. / کاش وزیر ارشاد به وعده خود عمل کرده و در این همایش حضور می‌یافت.

ایلنا: فرزند مرحوم استاد ابراهیم یونسی " مترجم بزرگ ایران " خطاب به استاندار کردستان گفت: محرومیت از حق نوعی مجازات است و ما به موجب قانون حق داریم زبان مادری خود را به صورت علمی و تئوری در استان آموزش ببینیم.
به گزارش خبرنگار " ایلنا " از سنندج، آزاد یونسی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی مترجمان کُرد ایرانی که با محوریت دو مترجم بزرگ کُرد «ابراهیم یونسی» و «محمد قاضی» در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: ما زاگرس نشینان عادت کرده ایم حق خود را به سختی بگیریم به طوریکه در مناطقی چون بانه خاکی برای زراعت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه قدردانی از بزرگان قوم موجب سلب مسئولیت نیست، تصریح کرد: باید به ایده و ماهیت خاص اقوام مختلف احترام گذاشت.
یونسی یادآور شد: پدرم یک مقطع، ادبیات کلاسیک جهان را به ایران شناساند و در دوره ای دیگر نیز تلاش کرد تا نظرات مستشرقین و غربی ها در مورد کردها را به مردم انتقال دهد.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کاش وزیر ارشاد به وعده خود عمل کرده و در این همایش حضور می‌یافت تا به وی بگوئیم هنوز برخی کتاب‌های چاپ نشده استاد یونسی باقی مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز