خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس تاکید کرد:

ضرورت اعتماد سازی میان ناشران کردستان و مسئولان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۷۰

کردستان استانی است که در تاریخ چند هزار ساله خود آثار ثبت شده‌ای بسیاری در حوزه فرهنگ به ویژه زبان وادبیات کُردی دارد.

ایلنا: نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، خواستار اعتماد سازی میان ناشران کردستانی با مسئولان شد و اظهار داشت: خلا وجود ناشران توانمند در کردستان احساس می‌شود که این خود نیاز به اعتماد سازی بیشتری دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، سالار مرادی امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی مترجمان کُرد ایرانی که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: امروزه در دنیای معاصر فرهنگ به عنوان سیاسی‌ترین عنصر زندگی بشر شناخته شده است، به طوری که انسان‌ها را بر اساس نگرش‌های فرهنگی‌ ارزشیابی می‌کنند.
وی تصریح کرد: کردستان استانی است که در تاریخ چند هزار ساله خود آثار ثبت شده‌ای بسیاری در حوزه فرهنگ به ویژه زبان و ادبیات کردی دارد.
مرادی افزود: این آثار، گنجینه‌ای است که در این آب و خاک جای مباهات دارد و امیدواریم نسل جوان توانمندی و شایستگی آن را داشته باشندکه این میراثارزشمند را تقویت کنند.
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگی بودن کردستان، گفت: مرجع تاریخی کردستان با سفر مقام معظم رهبری به این استان اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه فرهنگی بودن کردستان، مسئولان استان را به ادای بیش از پیش تکلیف وامی‌دارد، یادآور شد: باید سهممان را در فرهنگ ملی‌ بیشتر و به صورت پررنگ‌تری نشان دهیم.
مرادی زحمات ابراهیم یونسی و محمد قاضی را برای ارتقا و نشان دادن فرهنگ والای کرد بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: خوشحالیم که در کردستان و مناطق کردنشین افرادی را داریم که بتوانیم به آن‌ها ببالیم.
وی در ادامه خطاب به استاندار کردستان گفت: ما در حوزه نشر و صدور مجوز کتاب به ویژه کتاب‌هایی که در حوزه فرهنگ کردی منتشر می‌شوند، به تصریح بیشتری نیاز داریم.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنین خلا وجود ناشران توانمند در کردستان احساس می‌شود که این خود نیاز به اعتماد سازی بیشتری دارد و برخی از افراد فعال در این حوزه نیز از نظر معیشت و اقتصاد زیر فشار هستند که باید به این مهم نیز توجه شود.
مرادی در پایان سخنانش برگزاری این همایش‌ را نقطه شروعی برای قدردانی از مفاخران کرد دانست و گفت: امیدواریم فعالانی هم که در قید حیات هستند نیز فراموش نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز