خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه مطبوعات کردستان:

اداره کل پایانه حمل و نقل کردستان باید از خبرنگاران عذر خواهی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۳۱

از مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار کردستان خواستاریم که با دستور مؤکد به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی آنان را مجاب کند که از افرادی برای تصدی پست روابط عمومی استفاده نمایند که بتواند حرمت و جایگاه اصحاب رسانه را حفظ کنند.

ایلنا: دیروز چهارشنبه ۳۰ بهمن جمعی از اصحاب رسانه استان برای پوشش خبری «سالن مسافربری پایانه باشماق مریوان» عازم این شهرستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مریوان، در این مراسم که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استانداران کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق، نماینده شهرستان مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استان کردستان و سلیمانیه عراق برگزار شد، عدم برنامه ریزی مناسب در اجرای این مراسم مشهود بود.

این بی‌نظمی نه تنها باعثتعجب خبرنگاران میهمان آن سوی مرز شد؛ بلکه کار به جایی رسید که خبرنگاران داخلی با سرگردان شدن در مرز باشماق و نیز بی‌احترامی مسئولان اداره‌کل پایانه‌های حمل و نقل استان کردستان به عنوان متولی این برنامه مواجه شدند.

نکته جالب اینکه استاندار سلیمانیه، در میان این همه ناهماهنگی و بی‌نظمی برای همدردی با خبرنگاران ایرانی و عراقی که جایی برای نشستن نداشتند، در کنار آنان ایستاده به نطق پرداخت و در سخنانی از همه خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان کردستان خواست که از این استان بازدید کنند.

مدیرخانه مطبوعات استان کردستان در جمع خبرنگاران استان، بی‌احترامی به خبرنگاران کردستانی در این مراسم را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی مسئولان استانی به ویژه اداره کل پایانه‌ حمل و نقل شد.

کامل گلباغی تصریح کرد: خبرنگاران نقش ویژه‌ای در بازتاب دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و خدمت به تعالی و عزت جامعه داشته و دارند.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و نماینده اقشار مختلف مردم در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به صورت شبانه‌روزی مشغول به خدمت بوده و با ایثار و فداکاری فراوان برای عزت ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

مدیرخانه مطبوعات استان کردستان گفت: متأسفانه روز چهارشنبه شاهد بی‌احترامی به جامعه رسانه استان و هتک حرمت به ساحت خبرنگاران در مراسم افتتاح پایانه مسافربری مرز باشماق بودیم و این حرکت نابخردانه موجب جریحه‌دارشدن احساسات بیش از ۱۰ نفر از خبرنگاران خواهر و برادر استان از رسانه‌های مختلف محلی و سراسری شد.

گلباغی افزود: خانه مطبوعات استان کردستان این حرکت ضد رسانه‌ای از سوی روابط عمومی و مسئولان اداره کل پایانه‌های حمل و نقل استان را محکوم کرده و از مسئولان ارشد استان به ویژه جناب آقای زاهدی استاندار خواستاریم که با دستور مؤکد به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی آنان را مجاب کند که از افرادی برای تصدی پست روابط عمومی استفاده نمایند که بتواند حرمت و جایگاه اصحاب رسانه را حفظ کنند.

مدیرخانه مطبوعات استان کردستان در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: متأسفانه به دلیل ضعف و عدم آگاهی بسیاری از مسئولان روابط عمومی‌های ادارات استان شاهد حرکاتی توهین‌آمیز و ضدرسانه‌ای در قبال خبرنگاران استان در سنوات مختلف بوده و هستیم که امید است در دولت یازدهم و با توجه به اینکه استاندار کردستان خود را شخصی رسانه‌ای و از بدنه مطبوعات می‌داند؛ رفع شود.

گلباغی همچنین بر انسجام هرچه بیشتر حوزه رسانه‌ای استان تأکید کرد و افزود: خانه مطبوعات استان کردستان برای احقاق حقوق اصحاب رسانه همواره آمادگی داشته و در برابر هرگونه بی‌حرمتی به ساحت مقدس خبرنگارانی که سختی شب و روز و سردی و گرمی ایام را برای شفاف‌سازی امور و انجام رسالت‌محوله انجام می‌دهند به کار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز