خبرگزاری کار ایران

خالق تابلو ۲۲ بهمن:

هنر بر پایه فضیلت انسانی شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۴

هنرمندان رسالت عظیمی در انتقال تاریخ ارزشمند فرهنگی کشور به نسل آینده دارند و در این زمینه نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کنند.

ایلنا: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، از تابلویی در سنندج رونمایی شد که برای نخستین بار در ایران کار شده بود. این تابلو با عنوان ۲۲ بهمن طراحی شده بود و سازنده‌اش یک ماه برای خلق آن زمان گذاشته است؛ خالق این تابلو فردین صادق‌ایوبی است. این نقاش کردستانی که سابقه برگزاری چندین نمایشگاه داخلی و خارجی و همچنین کسب موفقیت‌های متعددی را در کارنامه هنری خود دارد، فکر و ایده این اثر را مربوط به مدت و زمان طولانی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، صادق ایوبی امروز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از تابلوی طراحی شده خود با عنوان «۲۲ بهمن» که در کتابخانه مرکزی سنندج برگزار شد، گفت: خاطرات فراوانی از دوران انقلاب به ویژه تظاهرات خیابانی همواره در ذهن دارم که بسیاری مواقع در طراحی‌ها و نقاشی‌هایم از آن‌ها الهام می‌گیرم.
وی در توضیح این اثر با بیان اینکه این تابلو از عناصری غیر از مواد متداول نقاشی هم‌چون رنگ روغن استفاده شده است، گفت: این اثر با استفاده از پارچه، شیشه، شن و مقواست که به صورت کلاژ کار شده است.
صادق ایوبی افزود: در این اثر از المان‌هایی چون کبوتر، خورشید و ابر در وسط تابلو با زمینه آبی آسمانی استفاده کرده‌ام.
خالق این اثر، هدف از طراحی این تابلو را ثبت تاریخی یکی از ارزشمند‌ترین، بزرگ‌ترین و ماندگار‌ترین رویداد در ایران اسلامی عنوان کرد ویادآور شذ: این تابلو در ۳۵ قطعه طراحی شده است.
وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه هنر بر پایه فضیلت انسانی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: هنرمندان رسالت عظیمی در انتقال تاریخ ارزشمند فرهنگی کشور به نسل آینده دارند و در این زمینه نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز