خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سقز:

حمایت خیرین از کتابخانه های عمومی به توسعه فرهنگی می انجامد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۰

برای نخستین بار در استان کردستان کتابخانه دیجیتال در سقز افتتاح می شود. / زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان دو هزار و ۲۱۰ متر مربع است که امیدواریم با حمایت مسئولان و خیرین این میزان افزایش یابد.

ایلنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز گفت: خیرین با حمایت از این نهاد فرهنگی می‌توانند گام مهمی در کمک به توسعه فرهنگی شهرستان بردارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سقز، جلیل سیدی سه شنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز از افتتاح کتابخانه دیجیتال در سقز خبر داد و افزود: برای نخستین بار در استان کردستان کتابخانه دیجیتال در سقز افتتاح می‌شود.
وی تصریح کرد: مقدمات لازم برای راه اندازی این کتابخانه در حال انجام است و بر اساس برنامه قرار است در دهه فجر امسال افتتاح شود.
سیدی اظهار داشت: شهرستان سقز در حال حاضر دارای پنج کتابخانه عمومی نهادی است که دو باب از این کتابخانه‌ها در شهر سقز، و سه باب دیگر در بخش‌های سرا، صاحب و می‌رده واقع شده است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز با اشاره به وجود ۵۸ هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی نهادی شهرستان سقز، بیان کرد: این کتاب‌ها در ۷۰ هزار و ۸۳۱ جلد با موضوعات متنوع در دسترس مخاطبان قرار دارد.
وی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی سقز را شش هزار و ۶۶۰ عضور برشمرد و یادآور شد: شهرستان سقز بعد از سنندج بیشترین تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی را در سطح استان داراست.
سیدی با اشاره به اینکه کمبود زیربنا از مشکلات کتابخانه‌های عمومی در سقز است، افزود: زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان دو هزار و ۲۱۰ متر مربع است که امیدواریم با حمایت مسئولان و خیرین این میزان افزایش یابد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز همچنین تعداد کتابخانه‌های مشارکتی شهرستان را هشت باب ذکر کرد و افزود: بر اساس برنامه و با حمایت‌های فرمانداری می‌خواهیم با افزایش تعداد این نوع کتابخانه مقام نخست کشور را کسب کنیم.
وی تعداد ایستگاه‌های مطالعه در سقز را نیز دو سازه برشمرد و گفت: ایستگاه‌های مذکور در درمانگاه شهید کرباسی و بانک ملی مرکزی شعبه سقز راه اندازی شده‌اند و علاقمندان می‌توانند از کتاب‌های موجود در این سازها‌ها بهره‌مند شوند.
سیدی با اشاره به برگزاری ۱۸ مسابقه کتابخوانی آنلاین و مکتوب در سال جاری خاطرنشان کرد: در این مسابقات بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند و تاکنون از ۲۱۸ نفر نیز تقدیر شده است.
وی در پایان اضافه کرد: بدون شک حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی اثرگذار در جامعه می‌تواند اجرای برنامه‌های فرهنگی را تسهیل کند و تسریع بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز