خبرگزاری کار ایران

در جلسه هم اندیشی طرفین مطرح شد؛

تعامل‏ شورای شهر و محیط زیست ارتقا می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۳۶

وجود مشکلات و معضلات زیست محیطی زیبنده شهر سنندج با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و مردم صاحب تمدن آن نیست.

ایلنا: در نشست هم‎اندیشی شورای شهر سنندج و اداره کل محیط زیست کردستان بر ارتقای تعامل و همکاری‏های طرفین تاکید شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، مدیرکل محیط زیست کردستان در این جلسه اظهار داشت: محیط زیست عمومی‌ترین و همگانی‌ترین مقوله‌ای است که به زندگی و تداوم حیات مربوط است و زندگی شهروندان به طور مستقیم و غیر مستقیم متأثر از کیفیت محیط زیست است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای شهر نیز مردمی‌ترین نهاد اجتماعی است و هدف آن بهبود زندگی شهروندان و ارتقاء شاخص‌های زندگی شهری است؛ بنابراین این دو نهاد دارای دل مشغولی‌ها و دغدغه‌های مشترکی هستند که می‌توانند با همکاری همدیگر و در کنار سایر سازمان‌های ذیربط مانند شهرداری بخش بزرگی از این معضلات را ساماندهی کنند.
قادری در ادامه سخنانش به مشکلات شهر‌های استان همچون وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی، ازدیاد روزافزون خودروهای فرسوده در استان، پایین بودن میزان سرانه فضای سبز، مشکلات مربوط به مدیریت پسماند و نخاله‌های ساختمانی، آلودگی هوا، پدیده ریز گرد‌ها، ترافیک و… اشاره کرد و گفت: این مشکلات باید با مدیریت صحیح و طی برنامه‌های مدون کوتاه مدت و بلند مدت از سوی شورا‌ها پیگیری و از سازمان‌های مرتبط مطالبه شود.
مدیر کل محیط زیست استان به پتانسیل‌های بالقوه استان در توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های مناسب اشتغال سبز و سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست اشاره کرد و یادآور شد: در بخش‌های طبیعت گردی، گیاهان دارویی، توسعه باغات و آبزی پروری و… می‌توان با سرمایه گذاری مناسب و مدیریت صحیح به آن دست یافت.
در ادامه این نشست، رئیس شورای اسلامی استان کردستان از وجود مشکلات مختلف زیست محیطی در شهرهای استان از جمله سنندج ابراز نگرانی کرد و گفت: این معضلات از سوی شورای شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.
زهرا آوجیان حل معضلات شهری را نیازمند برنامه ریزی و فعالیت همسو و هماهنگ شورای شهر، محیط زیست و سایر سازمان‌ها دانست.
رئیس شورای شهر سنندج نیز اظهار داشت: وجود مشکلات و معضلات زیست محیطی زیبنده شهر سنندج با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و مردم صاحب تمدن آن نیست.
سید انور رشیدی مسایل زیست محیطی شهر را از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شورای شهر سنندج دانست و خاطرنشان کرد: تمام تلاش و همتمان را با همکاری سازمان‌های متولی جهت رفع با کاهش این معضلات به کار خواهیم بست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز