خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی کردستان در گفتگو با ایلنا:

رشد و بالندگی جامعه در گرو میزان توجه به مطالعه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۶۵

توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها، به ویژه کتابخانه‌هایی که در سطح گسترده‌ای با جامعه در ارتباطند در توسعه عادت به مطالعه نقش به سزایی ایفا می‌کند.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و گفت: رشد و بالندگی جامعه در گرو میزان توجه به مطالعه است.

محسن حسن خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج داشت: مطالعه باید به یک عادت در جامعه تبدیل شود تا جامعه بتواند راه‌های رسیدن به تعالی و پیشرفت را طی کند.
وی با اشاره به نقش مهم نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان اصلیترین متولی این حوزه در خط مقدم اشاعه علم و دانش، ایمان و معرفت، شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگ دینی و اسلامی قرار دارد.
حسن خانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در کشور افزود: معظم له همواره بر اهمیت نقش کتاب در تعالی فردی و اجتماعی، تمدن سازی جوامع بشری و توسعه کشور تاکید دارند.
فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه سخنانش به تشریح ضرورت‌های کتاب‌خوانی پرداخت و گفت: ادای فرائض دینی، غنی سازی اوقات فراغت، دستیابی به اطلاعات روزآمد، توسعه مهارت‌های حرفه‌ای و ارضای نیازهای ذهنی و روحی برخی از عوامل و ضرورت‌های مطالعه است.
وی ادامه داد: دین مبین اسلام سرشار از آیات، احادیثو روایات متعدد درباره ضرورت‌های دانش اندوزی و مطالعه است و این امر اهمیت کتاب‌خوانی را بیش از پیش روشن ساخته است.
سردار حسن خانی، عادت به مطالعه را از نیازهای اساسی جامعه برشمرد و بیان کرد: این عادت باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود زیرا شخصیت فرد در آن دوران شکل می‌گیرد و این گونه می‌توان به آینده جامعه امیدوار بود.
وی همچنین عادت به مطالعه را امری اکتسابی دانست و افزود: خانواده در درجه نخست و سپس نهاد‌های آموزشی و فرهنگی می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند و جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهند.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها از مهم‌ترین ابزار‌ها در هدایت افکار عمومی هستند، اظهار داشت: رسانه‌ها با تأثیرگذاری بالایی که بر جامعه دارند می‌توانند در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه تأثیرات بسیار مفیدی داشته باشند.
حسن خانی گفت: مطالعه در عصر حاضر کتاب با همه اشکال سنتی و جدید آن سهم به سزایی در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه داشته و نقش مهمی در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی و خود آموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا کرده است.
وی تاکید کرد: هر نظامی که خواستار تحول و پویایی است ناگزیر باید به اطلاعات و دانش روز مجهز باشد به ویژه در حال حاضر که سرعت توسعه، فزاینده گشته و اطلاعات به عنوان نیروی بالقوه توسعه نقش برجسته تری در جامعه به عهده دارد.
فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی با توجه به اهداف و رسالت‌هایی که برای آن معین شده است، می‌توانند نقش عمده‌ای در تحقق اهداف فرهنگی برنامه‌های توسعه‌ای ایفا کنند
حسن خانی کتابخانه‌های عمومی را از مظاهر دموکراسی در دنیای جدید عنوان کرد و افزود: کتابخانه عمومی این فرصت را برای همه افراد جامعه فراهم می‌کند که به شکلی فعال در امور فرهنگی و اجتماعی جامعه خود دخالت داشته و در فرایندهای فرهنگی جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.
وی گفت: کتابخانه‌های عمومی همچون پناهگاه امن اجتماعی، در محیطی سالم، محتوای منابع و اطلاعات مورد نیاز را به صورت نظاممند در اختیار جامعه قرار داده و با الگوسازی، عادت مطالعه را در سطح جامعه توسعه می‌دهد.
فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها، به ویژه کتابخانه‌هایی که در سطح گسترده‌ای با جامعه در ارتباطند در توسعه عادت به مطالعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز