خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی؛

چهارمین نمایشگاه بزرگ کتاب در سنندج برپا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۷۲

چهارمین نمایشگاه کتاب با بیش از ۳۰۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، دفاع مقدس، تاریخی، سیاسی، علمی و آموزشی، ادبی، کامپیوتر و سایر حوزه‌ها، به مدت یک هفته در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج راه‌اندازی شده است.

ایلنا: رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری چهارمین نمایشگاه بزرگ کتاب با موضوعات مختلف، از امروز شنبه ۲۵ آبان لغایت ۲ آذر ماه سال جاری به مناسبت هفته کتاب‌خوانی در سنندج خبر داد.

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج تصریح کرد: بر اساس مطالعات جامعه‌شناسی اقوام و مللی که با مطالعه مأنوس بوده و کتاب و کتاب‌خوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته‌اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراثفرهنگی و گنجینه‌های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل‌های دیگر منتقل کنند.
وی با اشاره به تاکید صریح آموزه‌های دینی درباره موضوع کتاب، افزود: در قرآن کریم بارها از واژه " کتابت " سخن به میان آمده است و خداوند متعال وصف کتابت را به خود منصوب فرموده و بر همین اساس است که معصومین(ع) کتاب و کتاب‌خوانی را یک فریضه برای امت عنوان کرده‌اند.
مرادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در این باره توصیه‌های فراوانی دارند و به فرموده ایشان کتاب‌خوانی باید مثل خوردن و خوابیدن و سایر کارهای روزانه در زندگی مردم وارد شود و کتاب و کتاب‌خوانی باید به عنوان یک سیره و سنت در بین مردم رواج پیدا کرده و به بچه‌ها هم باید یاد داده شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: یکی از راه‌های توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است تا با ایجاد انگیزه، علاقمندان بتوانند به راحتی به کتب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
مرادی با بیان اینکه حوزه هنری استان کردستان طی سال جاری در مناسبت‌های مختلف نمایشگاه‌های متعددی را در حوزه کتاب برگزار کرده است، یادآور شد: چهارمین نمایشگاه کتاب با بیش از ۳۰۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، دفاع مقدس، تاریخی، سیاسی، علمی و آموزشی، ادبی، کامپیوتر و سایر حوزه‌ها، به مدت یک هفته در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج راه‌اندازی شده است.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تمام کتب با ۳۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۱ شب از این نمایشگاه دیدن کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز