خبرگزاری کار ایران

جانشین سپاه بیت المقدس استان کردستان:

فرهنگ شهادت طلبی و فرهنگ دینی باید در جامعه نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۶۳۷

بدلیل نداشتن راوی در خصوص استان کردستان، روایتگری ها از جنوب صورت می گیرد و بازهم جبهه غرب مظلوم واقع می شود.

جانشین سپاه بیت المقدس استان کردستان نهادینه کردن فرهنگ شهادت و فرهنگ دینی را در جامعه ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، سردار فلاح شنبه شب در اولین جلسه کارگروه ادبیات پایداری در حوزه هنری استان در سنندج، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سفر به استان عنوان فرمودند استان کردستان استان مجاهدت‌های خاموش، بدلیل عدم فعالیت ومعرفی این مجاهدت‌ها و رشادت‌هایی است مکه در این منطقه روی داده است.

وی افزود: ادبیات پایداری استان کردستان همچون دئران دفاع مقدس در استان مظلوم واقع شده است و درحالیکه مبارزه در کردستان قبل از آغاز جنگ تحمیلی شروع شده بود ولی امروز ما در بحثمستند سازی این دوران چیزی برای گفتن نداریم و اگر هم باشد بسیار ضعیف است.

فلاح تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی زیادی در استان فعالیت می‌کنند ولی بدلیل جزیره‌ای عمل کردن نتیجه‌ای از این فعالیت‌ها در بخش ادبیات پایداری حاصل نشده است.

وی به وجود بیش از ۱۰۰ فیلم مصاحبه با پیشمرگان مسلمان اشاره کرد وگفت: این تعداد فیلم بدلیل عدم خط مشخص و سلیقه‌ای کارکردن مصاحبه گران خروجی مناسبی را نداشته و الان در اتاق من دارد خاک می‌خورد.

جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: بدلیل نداشتن راوی در خصوص استان کردستان، روایتگری‌ها از جنوب صورت می‌گیرد و بازهم جبهه غرب مظلوم واقع می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۵۰ یادواره درطول سال جاری در استان یادآور شد: این موضوع فرصت مناسبی است تا با همکاری هم در زمینه ثبت و ضبط خاطرات این افراد به صورت درست واصولی اقدام نماییم.

سردار فلاح با اشاره به نیاز سپاه بیت المقدس استان کردستان به وجود ۸۵ مصاحبه گر یادآور شد: سپاه بیت المقدس استان آمادگی دارد تا افراد واجد شرایط را جهت حضور در دوره‌های مربوط به مصاحبه‌گری به حوزه هنری استان کردستان معرفی نماید.

وی در پایان سخنانش کار در حوزه ادبیات پایداری را یک توفیق الهی دانست و خاطرنشان کرد: این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود و باید تلاش کرد تا از این فرصت اعطاء شده بهترین بهره برداری را نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز