خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

وضعیت کتاب‌خوانی در کردستان مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۳۵

رسانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در هدایت افکار عمومی، می‌توانند نقش بسزایی در توسعه فرهنگ استان داشته باشند.

ایلنا: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه وضعیت موجود کتاب‌خوانی شایسته استان فرهنگی کردستان نیست، گفت: همه باید تلاش کنیم که استان را از نظر شاخص‌های فرهنگی به یک وضعیت مطلوب و شایسته برسانیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، اسماعیل احمدی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: متولیان امر باید با برنامه ریزی مناسب این ضرورت را به جامعه منتقل کنند.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تنها وظیفه یک نهاد خاص نیست، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه که به نفع جامعه و کشور است تلاش کنند.
احمدی با اشاره به نقش مهم نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی در ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: کتاب‌خوانی از نیازهای ضروری هر جامعه‌ای است و همگان باید وظیفه خود بدانند که به ترویج این فرهنگ کمک کنند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه ویژه رسانه‌ها به ترویج فرهنگ مطالعه در استان گفت: رسانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در هدایت افکار عمومی، می‌توانند نقش به‌سزایی در توسعه فرهنگ استان داشته باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه سخنانش با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: این اداره کل با تاکید بر ضرورت ترویج نهضت مطالعه مفید برنامه‌های مختلفی را برای اجرا تدارک دیده است.
احمدی عنوان کرد: جلب توجه عمومی به کتاب و کتاب‌خوانی با همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی و همچنین حمایت رسانه‌ها از محورهای اجرای برنامه‌هاست.
وی یادآور شد: استفاده از تریبون نماز جمعه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای شورای شهر و روستا برای حضور در کتابخانه‌های عمومی و همچنین برگزاری جلسات با مسئولان از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه‌های هفته کتاب سعی می‌شود که از همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج و همچنین مراکز آموزش عالی استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز